پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد:

برای سفر اربعین امسال گذرنامه تهیه کنید/تشریح نحوه ثبت نام برای حضور در حماسه عظیم پیاده روی اربعین+راهنما ثبت نام

سامانه ثبت نام - راهنمای ثبت نام-نکات مهم معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره ثبت نام

اوحدی:رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرد: برای جلوگیری از آشفتگی‌های اربعین سال گذشته، تنها راه تشرف و حضور در مراسم اربعین کربلا، ثبت نام در سامانه «سماح» است.

 آمارهای رسمی حاکی از سفر یک میلیون و 600 هزار زائر ایرانی به عتبات عالیات عراق در اربعین سال گذشته است اما آمارهای غیر رسمی، واقعیت دیگری را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه سال گذشته ازدحام زائران امکان صدور ویزا و کنترل گذرنامه ها را غیر ممکن ساخت، منجر به این شد که خیلی از زائران بدون داشتن گذرنامه برای زیارت وارد عراق شوند. این عدم کنترل هر چند موجب سهولت زیارت مشتاقان پیاده روی اربعین شد ولی با توجه به حضور داعش و وضع نامطلوب امنیتی عراق ممکن است بستری برای ایجاد نا امنی برای زائران و کشور ایجاد کن. سال گذشته مرزها برای دو هفته به حالت بحرانی درآمد، به‌طوری که سپاه و ارتش پس از برگزاری مراسم اربعین درعراق، مشترکا کنترل مرزها و هدایت زائران را به سمت شهرهای‌شان دست گرفتند.

 پس از تجربه‌ی آشفتگی‌های اربعین سال گذشته، ستادی را با عضویت 26 دستگاه خدماتی و نهاد امنیتی تشکیل شد.اکنون بنا به تصمیم سازمان حج و زیارت، سامانه‌ی اینترنتی‌ای طراحی شده که روز 15 شهریورماه شروع به کار می‌کند و همزمان با آن، ثبت نام از متقاضیان شرکت در مراسم زیارت اربعین آغاز می‌شود.

همان‌طور که سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت اعلام کرده؛ اصلی‌ترین شرط سفر به عتبات در اربعین امسال ثبت نام در این سامانه samah.haj.ir است، در غیر این‌صورت امکان حضور در عراق برای شرکت در زیارت اربعین وجود ندارد.

به گفته‌ی او، دسترسی به این سامانه‌ی اینترنتی برای همه آزاد است و متقاضیان حضور در مراسم اربعین امسال می‌توانند اطلاعات خود را که شامل کدملی، شماره گذرنامه و شماره تلفن همراه است در گروه‌های حداکثر 10 نفره، ثبت کنند. با این ثبت‌نام سازمان حج و زیارت از طریق پیامک با زائران ارتباط مستمر خواهد داشت و آن‌ها را در جریان آخرین اطلاعات مربوط به هزینه‌ها و دسته‌بندی گروه‌ها قرار می‌دهد.

رییس ستاد اربعین سال 94، به برگزاری جلساتی با حضور سفیر عراق در ایران و همچنین جلسه‌ای در نقطه‌ی صفر مرزی برای هماهنگی‌های اربعین اشاره کرد و افزود: حرکت و حماسه‌ی بزرگی در مرزهای کشور و شهرهای اصلی درحال وقوع است. در مسیر ایلام تا مهران، 90 کیلومتر از جاده تعریض می‌شود. 65 پل یا تعریض شده و یا درحال تعریض است. دو منبع آب بسیار بزرگ در نقطه صفر مرز مستقر شده که حدود یک میلیون لیتر آب برای زائران ذخیره می‌کند تا مشکلی که سال گذشته وجود داشت برطرف شود و 95 تیر چراغ برق در مسیر 25 کیلومتری پل زائر تا نقطه صفر مرزی نصب شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته 18 گیت گذرنامه وجود داشت که در اوج ازدحام اربعین به 30 گیت رسید؛ اما برای اربعین امسال 96 گیت گذرنامه راه‌اندازی شده است.

اوحدی ادامه داد: برای آن سوی مرزها نیز باید اقدامات جدی داشت. با توجه به وضعیت دولت عراق که درگیر جنگ ظالمانه‌ای از طرف مجموعه بعثی تکفیری است به سفیر ایران در عراق اعلام آمادگی کردیم که سازمان حج و زیارت، بعثه‌ی مقام معظم رهبری و سایر دستگاه می‌توانند اقداماتی را برای توسعه زیرساخت‌ها در داخل خاک عراق انجام دهند.

وی بیان کرد: تلاش سازمان حج و بعثه‌ی مقام معظم رهبری، رفع و جبران کاستی‌های گذشته است تا طبق فرمایش مقام معظم رهبری شاهد یک شبه اعجاز دیگری در اربعین امسال باشیم.

رییس سازمان حج و زیارت درباره‌ی آخرین تصمیم‌گیری دولت عراق برای برقراری ویزای این کشور در زمان اربعین، اظهار کرد: امسال بر اساس تمهیدات درنظر گرفته شده همه زائران باید گذرنامه‌ی معتبر داشته باشند. ویزا هم حتما صادر می‌شود، اما آخرین هماهنگی‌ها با سفیر عراق در ایران و وزارت‌خانه‌های خارجه و کشور ظرف دو هفته‌ی آینده برای صدور ویزا و تعیین قیمت آن انجام می‌شود.

وی افزود: قیمت ویزا در مناسبت اربعین باید ویژه باشد تا تسهیلات برای همه‌ی مردم کشور فراهم شود.

او با بیان این‌که نمی‌خواهیم آشفتگی اربعین سال گذشته ایجاد شود، گفت: زائران براساس اطلاعاتی که در سامانه‌ی سماح ثبت می‌کنند، برای عبور از گذرگاه‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند و برای تغذیه، حمل و نقل، اسکان و خدمات درمانی آن‌ها نیز برنامه‌ریزی خواهد شد. بنابراین تقاضا می‌شود مردم اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند تا ارتباط دو سویه برقرار شود.

رییس ستاد اربعین سال 94، درباره مشارکت نهادهایی مثل ارتش، سپاه و شهرداری که سال گذشته در پایان اربعین به یاری مرزها آمدند، اظهار کرد: این‌ نهادها حضور فعالی در ستاد اربعین دارند و در جلسه نقطه صفر مرزی نیز شهرداری تهران حضور داشت. امیدواریم با توجه به حضور جدی سپاه و راهیان نور بیشترین کاستی‌های سال گذشته را جبران کنیم.

اوحدی همچنین از توقف برنامه‌های اعزام شمسا (کارگزار مرکزی سازمان حج و زیارت در عتبات)، همزمان با آغاز عملیات اربعین خبر داد و افزود: امکانات «شمسا» در آن مدت در خدمت زائران اربعین قرار می‌گیرد.

نظرات  (۲۸۳)

سلام. آیا بصورت دونفره میتوانم در سامانه سماح ثبت نام کرد و از مرز خارج و بعد از پیاده روی اربعین ورود کرد؟
پاسخ:
سلام
برای ویزای انفردای باید از طریق دفاتر سفارت عراق اقدام کنید

۰۹ آذر ۹۴ ، ۰۹:۴۰ مرتضی قاسمی
آقا میگن مرزا واسه اتباع باز شده همشهریها درسته؟ مهاجرا عین سیل دارن میرن سمت مهران شلمچه یه یاعلی بگید هرچی شد شد یا میریم کربلا یا افغانستان
سلام
شنیدهام  مرز مهران آزاد شده و زوار مثل سال قبل با کارت ملی میرن کربلا آیا واقعیت داره؟
 سلام . شما ا بخداقسم. یه تصمیمی درباره ما اتباع افغانی برای کربلا ب گیرید الانتو مرز مهران حدود پانصد تا افغانی دو سه روزی منتظرند خوب اونایی کارت آمایش دارند را یه برگه شناسایی مثل ویزا بدید .
سلام 
من ویزا ندارم دلم که برم برم یا نرم 
چند تا از دوستان من زنگ زدن
مرز رو رد کردن
چند تاشون گذرنامه داشتن و ویزانداشتن
سه نفر هم گذرنامه نداشتن به خاطر مشکل خدمت
میگفتن زیاد سخت گیری نمیکنن
من هم انش االله فردا دارم میرم مهران..
حیف ادم این  فذصت رو از دست بده کی میدونه سال دیگه زنده است یا نه.
امام حسشین زایرهاش رو دست خالی بر نمیگردونه..

یا حسین
سلام آقا ما یک گروه ٧ نفری هستیم ویزا گروهی گرفتبم حالا اونا می خوان زمینی برن من مب خوام هوایی برم چیکار کنم ؟ آیا میتوم با کپی ویزا گروهی تنها برم هوایی ؟
پاسخ:
سلام
برخی گزارش ها نشان می دهد در مرز های زمینی کپی ویزای گروهی را قبول می کنند
بابا مرز و وا کنین دیگه . فقط این چند روز آخر . 



سلام خسته نباشید .شما رابه امام حسین (ع)قسم بذارید افغانهای کارت امایش ها هم برن کربلا .دل پر درد دارن .چون در افغانستان بخاطر شیعه بودن سر میبرن .تو خدا بذارید برن کربلا دلشون آروم بگیر
آیا کسانی ک پاسپورت ندارن امیدوار باشن به مرز مهران بیان یا نه لطفا جواب درست حسابی بدین 
من گذر نامه ندارم. پارسال بدون گذرنامه رفتم . خواهشن این چند روز آخر مرز و باز کنین . فردا میخوام بزن مرز مهران . خدا کنه بزارن برم . 
تو رو به امام حسین یه فکری به حال مهاجرین افغانی کنید
سلام من تازه پاسپورتم آماده شده توروخدا اگه کسی میتونه کمکم کنه میخوام ویزا بگیرم و هنوز کاری نکردم
۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۰:۱۸ علی شعرباف
با سلام و عرض خدا قوت
آیا امکان صدور ویزا در فرودگاه نجف می باشد.
سلام مبلغ عوارضهر نفر مرز چزابه چقدر است چطوری باید پرداخت کرد
پاسخ:
سلام
برخی گزارش ها حاکی از عدم بررسی عوارض خروج دارد
سلام آیا چند در صد ممکنه بدون پاسپورت رفتن الان میخواییم بریم مرز مهران ممکن هست یا خودمونو علاف میکنیم
سلام.خسته نباشین .عاجزانه ازتون خواهش میکنم یه راهی برای ما اتباع افغانی که کارت امایش 10 رو داریم پیش پامون بزارین .تورو خدا قبل از اینکه دیر بشه و نرسیم به این راهپیمایی این لطفو در حق ما شعیان افغانی بکنید .لطفا پاسخ بدهید.من پیگیر پاسخ شما هستم .یا حسین  ع
واقعا خوب کاسبی راه انداخته ند. اینا اگه دلشون به حال اسلام و مردم میسوخت اینطوری چشم به جیب مردم بدبخت نمیدوختند.
سلام عبور  صلواتی با همان مجانی امسال هست  به خاطر امام حسین جواب بدین ممنون 
با سلام
آقا این چه وضعشه اخه پاسپورت الزامی شده هرکی و میبینی با پاسپورت فرد دیگری از مرز خارج شده به سمت نجف خب بردارین تو رو خدا این چه حرکتیه
۰۳ آذر ۹۴ ، ۱۵:۲۱ شاهین فرزانه
دورای وفالی قارداشیم زینبون گلدی  کربوبلالی قاداشیم زینبون گلدی زینبون گلدی
اربعین حسینی پیشاپیش برهموطنان آذری زبان تسلیت باد
سلام
داشتم نظرات تعدادی از مومنین را می خوندم که مشکلاتشون را شرح داده بودند و پرسیده بودند که آیا می تونند ویزا بگیرند یا نه ؟ و ناخداگاه اشک در چشمانم جمع شد.

به اطلاع تمام مومنین مهاجر از عراقی، افغانی و پاکستانی و غیره می رسانم که به دفتر مراجع تقلیدی که در حوزه علمیه نجف هستند - نظیر آیت الله العظمی سیستانی،  آیت الله العظمی فیاض و  آیت الله العظمی محمد تقی مدرسی  - رجوع کنید اون ها شرایطی را آماده کرده اند و توانائی هایی نیز دارند تا برای صدور ویزا و اجازه ورود به عراق اقدامات لازم را انجام بدهند.

لطفا برای ظهور امام زمانمون ندبه و گریه و زاری کنید. امید هست که خداوند مهربان بداءش را شامل حال شیعیان کند و ظهور امام مان را برساند.
سلان همسرم با دوستش پاسپورت را جهت اخذ ویزا به دفاتر زیارتی داده اند برای دوستش آمد ولی به ایشان می گویند خبرای از پاس و گذر نامه شما نیست چه کنیم ؟
پاسخ:
سلام با سازمان حج یا پلیس تماس بگیرید
سلام ما یه هفتس تمام مدارکمونو فرستادیم اما هیچ خبری از ویزا نشده خیلییی ببخشیدا فک کنم داره دیر میشه

سلام.من شنیدم دیشب از ساعت 9 تا اذان صبح مرز باز بوده...درسته؟؟؟؟اگه احتمال داره دوباره باز بشه ک من حرکت کنم؟؟؟
۰۳ آذر ۹۴ ، ۰۲:۴۹ محب الحسین
با سلام و خسته نباشید ما سه نفریم گذرناممون چهارشنبه میاد ایا میتونیم ویزا بگیریم تو رو خدا جواب بدین خیلی ضروریه

سلام من یک تبعه افغانی باکارت آمایش 10هستم به ما گفتن میتونیم که از طریق دفتر آلله حکیم یا فیاض بدون گذر نامه ویزا بکیریم ونفری 33دلار بدیم بابت ویزا آیا این حرف درست است یا کلاه برداری هست لطفا جواب من و بدید تو رو خدا هر چه سریع تر بهتر

۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۳:۲۶ حسین اسدی
سلام 
یبار سوال پرسیدم جوابی نگرفتم 
من دانشجوی افغانستانی هستم
چطوری باید ویزا بزنم برم مرز یا سفارت عراق تهران
من با یک گروه 5 نفره ثبت نام کردم و ویزا گرفتم با توجه به اینکه زمان حرکتمان یکی نیست من میتوانم بصورت انفرادی با کپی مانیفست از مرز عبور کنم .
پاسخ:
جدیدا مرز قبول می کنند
سلام .خسته نباشید.بنده ویزای انفرادی از کنسولگری دریافت نموده ام میتونم از مرز شلمچه خارج بشم.؟
سلام ایا بنده میتوانم با یک کپی از ویزا گروهی که داریم زودتر از بقیه گروه از مرز خارج بشم
پاسخ:
سلام بله جدیدا می شود
۰۲ آذر ۹۴ ، ۲۰:۵۳ مهدی نانوک
به اسمی تعالی خدمت اقای اوحدی میرسانم که ما تا چهارشنبه اگر کارای ما برای کربلارفتن جور شد که شد اگر نشد ما دیگر ن تلاش میکنیم ن کاری داریم فقط یک بغض توی گلومون میمونه منصرف میشیم اگر جور شد لطفا  یا به رادیو بگید یا به Tvچون از بس اینجا جواب تکراری شنیدیم خسته شدیم لبیک یا حسین  
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت برادران عزیزم                                                                          بنده گذرنامه ویزا هم گرفته ام ولی با گروه 10 نفره روز 6 خروج ما از مرز هست میخواستم خواهش کنم ببینم نمیشه 2نفر ما روز چهار شنبه زودتر از بقیه گروه برویم خواهشمندم جواب بنده را با راهنمای دقیق ارسال کنید           با تشکر
سلام کارتی های تبعه ی افغانی را در اربعین می گذارند بروند کربلا بروند؟

یاحسین چراماافغانیهارونمیطلبی مگه ماچه جرمی کردیم .که مارواجازه نمیدن بریم .دوستان مهاجرخبررسیده که سرمرزسه هزارنفرافغانی  که کارت امایش دارن سرگردانند چراتواخبارایران میگن افغانیهای کارت دارن میتونن برن ولی کسانی که کارت امایش دارن میرن دفتراتباع یاهرجایی که اقدام میکنن میگن افغانیهایی که کارت امایش دارن نمیتونن برن .توروخدا شماروبه امام حسین قسم میدم تکلیف مارومعلوم کنیدخیلی ازکسانی که کارت امایش دارن به خاطربلاتکلیفی بودنشون دارن گریه میکنن وشاکی شدن 
سلام ما یک گروه 6 نفره هستیم ثبت نام کردیم و رفتیم ویزا بگیریم گفتند زمان زیاد میبره یکی از دوستانمون گفت من میتونم زودتر ویزاتونو بگیرم بعد اون دفتر خدماتی زیارتی ثبت نام مارو باطل کرد الان نمیتونم ثبت نام کنم چون پاسپورتامو نیست میخواستم بدونم الان ما ویزامون رئ گرفتیم میتونیم بدون ثبت نام از مرز رد بشیم
سلام ما ویزا گرفتیم از تهران ..اشکال نداره از چزابه وارد ایران بشیم
۰۲ آذر ۹۴ ، ۱۳:۲۱ رضا رحیمی
سلام من گذرنامه و ویزا گرفته ام باید در سایت سماح هم ثبت نام کنم یا احتیاج نیست
پاسخ:
سلام
نه لازم نیست
سلام خدمت دوستان ما یه گروه پنج نفره هستیم ویزا هم برامون اومده حالا یکی از اعضا میگه که من نمیام میشیم 4 نفر میخوام بدونم با اینکه ویزا صادر شده گروه حذف میشه یا نه ؟
ممنون میشم دوستان جواب بدن خیلی فکرم مشغوله
سلام خسته نباشید برای رفت به کربلا من پاسپورت دارم وحدود17سالمه باید رضایت پدر باشد چگونه

پاسپورت من در اداره پست گمشده..چجوری میتونم از مرز خارج شم..تورو خدا کمکم کنید امسال نرم کربلا دیوونه میشم

سلام.درجواب دوستی ک متولد75هستند.من هم شرایطم عین شمابودوخدااگه خدابخوادهمه چی درست میشه.من ک کارام جور شد
سلام
در سایت سماح نوشته شده ویزای انفردای حق خروج از مرز را ندارد
یعنی من ک 1 نفرم نمیتونم برم
خواهشا جواب بدید
پاسخ:
سلام
این برای ایام غیر از اربعین است
۳۰ آبان ۹۴ ، ۲۳:۱۷ حاجی موسوی
 سلام علیکم،  بنده شیعه افغانستانی دارای کارت آمایش و مقیم اصفهان هستم،  ده روز کامل به تمامی سازمانهای مربوطه برای اعزام به کربلای معلی اقدام کردم،  اما جوابی نگرفتم. برایم فقط یک راه باقی میماند آن هم در خانه باب الحوائج. به امید خدا بدون پاسپورت و ویزا شنبه آینده بسمت کربلا راهی میشوم،  لبیک یا حسین
سلام
من 94.4.30 معافیت تحصیلی گرفتم و تا سال96 وقت داره و پاسپورت هم دارم
برای مجوز خروج از کشور به جز معافیت تحصیلی و ودیعه و شناسنامه و کارت ملی چیز دیگه ای لازم نیست؟
ممنون
سلام...خواهش میکنم اگه میشه زودترجواب بدید من گذرنامه دارم... ومیخوام برای زیارت به کربلا برم میخوام برم شلمچه واز همان جاویزا بگیرم. وعبورکنم...شرایطش چطوریه....
سلام وخسته نباشی من یک افغانی هستم دارند کارت امایش 10 هستم میتوانم امسال بریم کربلا 
یکی از آشناهای ما امروز رفته لب مرز با من تماس گرفت گفت مرز مهران باز شده بدون ویزا همه دارن میرن. آیا واقعیته؟
۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۱۸ حامد علی پور
سلام
من مجوز خروج موقت خودرو رو گرفتم و کاپوتاژ خودرو انجام شد
گواهینامه ام رو هم بین المللی کردم
پلاک بین المللی هم گرفتم
آیا از مرز مهران میتونم با خودرو خودم برم عراق؟
اتباع افقانی میتوانند به کربلا امسال بروند ممنون خسته نباشیند

باسلام

آیا می توانند افرادی که در یک گروه هستند با کپی رنگی مانیفست در دو زمان از مرز خارج شوند!

تشکر

سلام_ من از مهاجرین افغان مقیم ایران هستم  پا سپورت من تا ۱۲روز بعد از اربعین مهلت ویزای ایران داره ویزا عراق برای ما صادر مشه
سلام 
من با گذرنامه  دوستم ثبت نام کردم و ویزا گرفتم میخواستم بدونم اگه تو مرز بفهمن جرم داره یا اینکه فقط نمیزارن رد شم؟؟
پاسخ:
سلام
بله جرم می باشد.
سلام پس ما مهاجرین چی 
۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۹:۱۴ سید مرتضی محمودی
با سلام.
بنده تبعه افغانستان هستم که اقامت ایران را دارم.
با توجه به اینکه اعلام شده ثبت نام و اخذ ویزا فقط از طریق سایت سماح انجام می شود. تمامی موارد مربوط به گذرنامه و ... درست، ولی شناسه  فراگیر رو نمی دونم باید چی وارد کنم.
ممنون می شم راهنمایی کنید.
متشکر

سلام من یک افغانی هستم شناسامه هم دارم میشه امسال در اربعین شرکت کرد؟اره یا نه
سلام، برخی شایعات وجود داره که در پایگاهی در مرز مهران هم ویزا صادر میشه می خواستم ببینم صحت داره یا نه؟
پاسخ:
سلام
مسئولین چندین بار تکذیب کردند
۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۸:۱۲ عبدالحکیم
سلام علیکم
برای افاغنه که کارت همایش10,دارن ویزاداده میشه 
لطفا سریع ترجواب بدین ممنون
سلام لطفا کامل جواب بدید...
19 سالمه اقدام برای رفتن به سربازی نکردم چون دبیرستانم هنوز !
بدون کارت پایان خدمت میتونم گذرنامه و ویزا بگیرم برای عراق؟
بجای کارت پایان خدمت گواهی اشتغال به تحصیل میتونم بگیرم؟
یااینکه هیچ جوری نمیتونم ازکشور خارج شم؟
میدونم همش پاسخگویید و خسته اید ولی لطفا راهکارمناسب بدید بهم که تکلیفم روشن شه....
با سلام 
من میخواهم ویزا انفرادی بگیرم و امکان تشکیل گروه ندارم آیا امکانش هست؟
از کجا باید اقدام کنم؟
چقدر طول میکشه برام صادر بشه؟
خواهش میکنم سریع جوابم رو بدید
پاسخ:
سلام
دفاتر سازمان حج و زیات و دفاتر کنسولی بستگی به ازدحام دارد
سلام یکی از همراهان ما مهلت گذرنامش تموم شده فردا می خواد اقدام کنه گذرنامه جدید بگیره
امکانش هست امشب با گذرنامه قبلیش تو سماح ثبت نام کنیم اما موقع رفتن به مرز که جمعه می خوایم از مرز عبور کنیم گذرنامه ی جدید رو نشون بدیم؟ چون می ترسیم اگه دیر ثبت نام کنیم دیر بهمون ویزا بدن جمعه نتونیم از مرز رد شیم
پاسخ:
سلام علیکم
نه باید با گذرنامه اصلی ثبت نام کنید
البته پس از صدور گذرنامه با شماره آن هم می شود ثبت نام کرد
سلام میخواستم ببینم من که پاسپورت ندارم میتونم با پاسپورت رفیقم پنج نفری بریم
۲۹ آبان ۹۴ ، ۱۴:۱۸ علی اسحاقیان
ایا برای خروج هوایی نیز نیاز  به ثبت نام در سایت هست؟
پاسخ:
مسئولین گفته بوددند برای همه مرز ها الزامی است ولی بعیده است کسانی که ویزا دارند دچار مشکلی بشوند
با سلام خسته نباشیبد
بنده هم پاسپورت هم ویزای انفرادی از سفارت عراق گرفتم اما سماح ثبت نام نکردم . برای خروج که به مشکل نمیخورم ؟ ما 10نفر هستیم که همه ویزای انفرادی گرفتیم و سماح ثبت نام نکردیم . چون بعد ثبت نام سماح میخواد ویزا بده که ما داریم . لطفا راهنمایی کنید .
پاسخ:
سلام
بعیده است کسانی که ویزا دارند دچار مشکلی بشوند
سلام خسته نباشید من افغانی هستم دارای کارت همایش10 ایا به افغانی ویزا یا گذرنامه می دهند تو سایت سماح میشه ثبت نام کرد تورو خدا ما کجا بریم ویزا بدن یا حسین ما افغانی ها خیلی عاشق تو هستیم یه راه برای ما پیدا کنید پول ویزا چقدر است میشه ویزا گرفت از کجا 12روز مانده تورو خدا یه راه پیدا کنید تورو خدا مارا هم راه بدین جواب من را بدهید تا دیر نشده یا حسین یاعلی 
سلام خسته نباشید من افغانی هستم دارای کارت همایش10 ایا به افغانی ویزا یا گذرنامه می دهند تو سایت سماح میشه ثبت نام کرد تورو خدا ما کجا بریم ویزا بدن یا حسین ما افغانی ها خیلی عاشق تو هستیم یه راه برای ما پیدا کنید پول ویزا چقدر است میشه ویزا گرفت از کجا 12روز مانده تورو خدا یه راه پیدا کنید تورو خدا مارا هم راه بدین جواب من را بدهید تا دیر نشده یا حسین یاعلی 
۲۹ آبان ۹۴ ، ۰۴:۱۶ علیرضاصفرزاده
سلام مادونفریم ویزاهم داریم
میتونیم ازمرزمهران ردبشیم 
لطفاراهنمایی کنید
سلام جون مادرتون مرزو باز کنید من نه  پاسپورت دارم نه ویزا .  پارسال رفتم امسال چرا نمیزارن  این عدالته
سلام من گذرنامه دارم و برگه اعزام به خدمتم برج ده هست ولی نظام وظیفه اجازه خروج نمیده میشه ویزا بگیرم و از مرز عبور کنم 
۲۹ آبان ۹۴ ، ۰۰:۳۳ ب.خوش انگیز
(اسلام علیک یا ابا عبدالله الحسین(ع)-اسلام علیک یا اباالفضل العباس(ع))
سوال من این بود که آیا لب مرز شلمچه ویزای انفرادی 10 دلاری صادر می کنن؟ آیا صحت داره؟
پاسخ:
سلام علیکم
خیر صحت ندارد در شلمچه ویزا صادر نمی شود و در خرمشهر بخی بیش از 5 روز منتظر دریافت ویزا هستند
سلام عوارض خروجی زمینی از مهران چقدر است؟
پاسخ:
12500 تومان
با عرض سلام خدمت شما بزرگواران.میخواستم بدانم خانواده ما دارای پاسپورت خانواری ویژه مهاجرین غیر مجاز که ٤-٥سالی میشه این پاس را به ما در ایران دادند آیا با این پاس میتوانیم به کربلا برویم یا باید از سفارت افغانستان پاسپورت سفید بگیریم.ممنون
پاسخ:
سلام علیکم
به سفارت عراق و یا دفاتر کنسولی مراجعه کنید ببیند به شما ویزا می دهند
سلام خسته نباشید با عرض معذرت بنده یک گروه 10 نفره تشکیل دادم ثبت نام کردم ویزا هم گرفتیم ولی برای 6 برج باید بریم اگر بخواهم زودتر برم داخل یه گروه دیگه ثبت نام کنم با گروه خودم نروم میتوانم خواهشا جواب بنده را بدهید تا دیر نشده با تشکر
پاسخ:
سلام با توجه به ازدحام بعید است بتوانند بر اساس زمان اعلامی سماح خروج از مرز ا کنترل کنند.
سلام.من گذرم تا 12/2/95 میشه باهاشویزا بگیرم
پاسخ:
سلام گفته اند حداقل باید از خروج 6 ماه اعتبار داشته باشد.می توانید از پلیس +10 یا اداره گذرنامه اطلاعات دقیق تری بگیید
گفته شده که اتباع خارجی باید از مرزچذابه عبور کنند
مسیری   ۸ساعت راه بیشتر وهم از لحاظ امنت به مرز مهران نمیرسه
آیا این تبعیض نیست!!!!!!
پاسخ:
فاصله مسیر چزابه با شلمچه ومهران تاوات زیادی ندارد
سلام  چگونهمیشه با خودرو شخصی به کربلا رفت لطفا راهنمایی کنید ممنون
پاسخ:
سلام علیکم
امکانش نیست
افغانهای که از طریق ویزا 2 ماه موقت به ایران امدن میتوانند از ایران ویزا کربلا دریافت کنند
پاسخ:
سلام
باید به سفارت عراق مراجعه کنید.
سلام من یک نفر هستم گذرنامه دارم اما وقتیش یک ماه گذشته باید چکار کنم لوطفن راهنمای فرماید 
پاسخ:
سلام
باید در اسرع وقت درخواست گذرنامه بدهید.در صورت تکمیل مدارک در کمتر از 24 ساعت گذرنامه صادر می شود و تا 3 روز به خانه شما تحویل داده می شود
سلام من دارای گذرنامه ی اقامت (تغییر وضعیت) هستم برا ورود به عراق چی کار کنم تشکر   یا سه ساله ی حسین


سلام...من دانشجو هستم و پاسپورتم دارم...
میخواستم بدونم مبلغ ودیعه که باید برا سربازی بذاری چقدر هست؟
۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۳:۴۶ سلام من پایان خدمت ندارم چند درصد ممکن هست مرز باز باشه
سلام من پایان خدمت ندارم چند درصد ممکن هست مرز باز باشه
سلام گروه سه نفرم رو حذف کردم که گروه پنج نفره تشکیل بدیم که الان دیگه اسممون رو توی گروه جدید میگه اطلاعات ثبت نشده . باید چکار کنیم؟
باسلام.من فقط یه چیزی میگم،ازرهبرعزیزکشورمون خواهش میکنم وقسمش میدم به صاحب اربعین وابروی خانم زینب یه کاری بکنه هرکسی که دوست داره بره زیارت سروروسالارشهیدان چه پاسپورت داره ونداره بتونه بره همین.ممنون ازهمه.
سلام خواهشا جواب سئوال رابدهید تا دیر نشده یه فکر دیگه ای برایش بکنیم        با تشکر
پاسخ:
سلام علیکم
باید از سازمان حج و زیارت و یا پلیس پیگیری کنید
سلام تو رو خدا جواب بدید 
من گذرنامه دارم و مهلت هم دارد
اما دانشجو هستم
میتوانم برای اربعین ویزا کنم
یا باید ودیعه بگذارم ونامه بگیرم وسپس ویزا کنم
پاسخ:
سلام
بله ودیعه و ویزا
گویا از طریق بسیج دانشجویی هم می توانید اقدام کنید
با سلام و تشکر از زحمات شما کم کم داره دیر میشه واسه اتباع افغانی یک کاری انجام بدین تو رو خدا اسلام مرز نداره ما مهاجرین رو بی نصیب نذارین
سلام 
من یک دانشجو افغانستانی هستم 
میخوام بدونم چطوری باید ویزا کشور عراق رو بزنم!؟
از طریق سایت سماح میشه گرفت یا نه!؟
و اگر سایت سماح نمیده باید چکار کنیم!؟ 
اصن میتونم برم یا نه!؟
خواهش میکنم جواب سوالاتم رو بدید چون سوال خیلیا هست

سلام و وقت بخیر

ببخشید من میخواستم از مرز شلمچه برم ولی تو سامانه سماح فقط مهران و هوایی هست چیکار باید کنم؟

سلام.کسانی که ویزا کربلا رو گم کرده اند میتوانند بروند یا نه باید چیکار کنند؟
سلام ببخشید شماره فرگیر برای اتباع خارجی چیه؟
از کجا باید بگیرم؟
با سلام و ادب و احترام ، ایکون صدور مجوز خودرو شخصی که در سامانه سماح وجود داشت خذف شده است در صورت امکان تمدید تا پرینت گرفته شود لازم به یاد آوری است که فونت فرم نیز با بسیاری از فونت های موجود در رایانه همخوانی نداشت اصلاح فرمایید با تشکر
با سلام باورکنید مسعولین گرامی شما چراافغانی هایی که کارت امایش10رادارند نمی گذارید بنده های خدا به کربلا بروندخداوکیلی این درست است. باورکنید اون دنیا مسعولین بابت کارهاتون وزیارتتون هم قبول نمیشود.
۲۵ آبان ۹۴ ، ۰۰:۲۸ جواد بختیاری
سلام من عراقی ساکن ایران و شهر یزدم واقعا ظلمه که به فکر ما نباشید من دارای کارت اتباع هستم و به اداره اتباع و مهاجرت رفتم که نامه تردد برای عبور بگیرم ولی با من خیلی بد و
سر و صدا باهام برخورد کردن. لطفا پیگیری کنید
سلام خسته نباشید میخواستم بدونم اتباع افغانی هم می توانند بروند ایا روادید داده می شوند؟
سلام
من تاریخ پاپورتم 1.9.94 میخوام یه روز عقب بشم
اما هنوز ویزا نگرفتم میشه دست زد به تاریخ یا نه
پاسخ:
سلام
اصلا درست نیست.سریع درخواست گذرنامه بدهید و به اداره مرکزی گذرنامه شهرتون مراجعه کنید و درخواست تسریع بدهید تا سریع برایتون ارسال شود
سلام و خسته نباشید:
مرز چزابه پارکنگ برای ماشین های شخصی دارد و هزینه اش برای پراید چقدر میشه؟
دستتون درد نکنه

من رفیقانم جهت پیاده روی کربلا ثبت نام کرده اند که شش نفر هستند حالا ما چهار نفر هستیم که میخواهیم به گروه اضافه شویم باید چکار کنیم لطفا راهنمایی کنید
من قصد رفتن به کربلا رادارم اقوام بصورت گروهی ۷ نفرویزا گرفتن حالا من میتونم زیرشاخه 
انها شوم وگروه ۸نفرشود اگر میشه راهش چیه
من قصد رفتن به کربلا رادارم اقوام بصورت گروهی ۷ نفرویزا گرفتن حالا من میتونم زیرشاخه 
انها شوم وگروه ۸نفرشود اگر میشه راهش چیه
من قصد رفتن به کربلا رادارم اقوام بصورت گروهی ۷ نفرویزا گرفتن حالا من میتونم زیرشاخه 
انها شوم وگروه ۸نفرشود اگر میشه راهش چیه
۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۲:۴۸ علی ریسی ازگرگان
باسبلام راست و حسینی جواب بدهید آیا باثبت شدن درسماح مشکلات حل می شود؟
سلام گذارنامه من تا 94/10 مهلت دارد 


ایا میتونم برم زیارت اربعین؟
پاسخ:
سلام
نه باید سریع درخواست گذرنامه و تسریع بدهید
سلام وخسته نباشیدشماکارکنان عزیز این سایت .میخواستم افغانیهای قم میتونن ثبت نام کنن پس تکلیف ماافغانیهای ساکن تهران چی میشه؟؟؟جواب بدین لطفا؟؟؟
سلام
ما  10 نفریم که میخوایم گروهی برای اربعین ویزا بگیریم اما یک نفرمون گذرنامه اش 4 ماه اعتبار داشت و مجبور شدیم جهت تعویض اقدام کنیم و تعویضش گفتند حدودا دو هفته زمان میبره ... اما ما برای سفر وقتمون کمه
آیا میشه با گذر قبلی برای ایشان ویزا گرفت و گذر جدید که اومد از مرز خارج شد ؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید
با تشکر
پاسخ:
سلام
اگر به اداره گذرنامه مرکزی شهرتان مراجعه کنید و درخواست تسریع بزنید گذرنامه سریعتر به شما خواهد رسید
سلام خسته نباشین من یه دختر تنها هستم گذرنامه ندارم چیکار باید کنم تا بتونم برم کربلا؟ اصلا دختری که مجرد باشه و پدرش نیاد کربلا کیتونه بره؟ تروخدا جوابمو بدین دیر نشه 
پاسخ:
سلام
به صلاح نیست
سلامخدمت شما میخواستم بدونم. بدون ثبت نام ب صورت انفرادی میشه ب کشور عراق وارد شد؟؟
سلام من افغانی هستم کارت امایش 10 هم دارم می توانم بااین کارت اربعین کربلا برم

پاسخ:
جواب یکی از کاربران:
سلام ،زئران عزیز افغانستانی ساکن قم که داری کارت آمایش هستن از فردا ثابت نام میکنند (درمرکز دفتر کفالت یا همون اوردگاه  )خواستم آین خبر را خدمت شما و زئران محترم افغانستانی بدم یاحسین 
۲۲ آبان ۹۴ ، ۲۱:۰۳ وحیدرضایی
سلام به همه من چندسالیه که ارزوی کربلا دیوانم کردوسربازی هم نرفتم ولی برج 10واردغیبت میشم من بایدامسال بیام کربلا یاباکارت ملی یاشناسنامه وازرهبرعزیزم میخوام زائرامام حسین علیه السلام روکمک کنه جانم فدای رهبرم 
سلام ما 9نفر هستیم که انشاالله برای پابوسی اقا میخوتیم بریم میخوام بدونم خودمون مینونیم از کافینت ثبت نام کنیم بعد بریم سفارت عراق تو خیابون ولیعصر برای اخذ ویزا ? ممنون میشم اگر جوابموننو بدید یا علی
پاسخ:
سلام
سفارت به صورت مستقیم جوابگو نیست.می توانید به دفاتر کارگزاری سازمان حج و زیارت در کل کشور مراجعه کنید

سلام

شناسه فراگیر برای اتباع خارجی از کجا باید بگیرم

لطفاااا سریع ج بدین .

منتظرم

F2M_FM@YAHOO.COM

 

سلام
ما چهار نفریم در سامانه سماح هم ثبت نام کردیم
اگه یه نفر رو به صورت fake به گروه خود اضافه کنیم میشیم 5 نفر و میتونیم ویزای گروهی بگیریم
اون طرف عمومه و گذرنامه هم داره ولی کربلا قصد نداره بیاد.
این طوری ویزای گروهی رو میگیریم که میشه 150 دلار و نسبت به 160 دلار برای 4 نفر ارزون تر میوفته
مشکلی نداره که؟

پاسخ:
سلام علیکم
لزومی به این کار نیست چون گویا امکان هم گروه شد با افراد دیگری که تمایل دارند در دفاتر کارگزاری سازمان حج و زیارت هست
سلام خسته نباشید من وقت پاسم تمام شده رفتم که تمدیدش کنم گفتن نمیشه بایدبری 29مراجعه کنیددلیلش چی هست ممنون.
پاسخ:
سلام
به دفتر مرکزی اداره گذرنامه شهرتون  مراجعه کنید
ما در سماح ثبت نام کردیم و برای نهایی شدن مرز مهران را انتخاب کردیم ولی برای خروج از مرز زمان مورد نظری را که می خواستیم با جمله بعلت تکمیل ظرفیت پر است مواجه شدیم و به ناچار تاریخ 30 آبان را انتخاب کردیم آیا می شود بجای 30 آبان 5 آذر از مرز خارج شویم
سلام من قبلا از ادرس سماح ثبت نام کردم ولی الان انصراف دادم با گروه میخوام برم با مانیفس ایا میتوانم با تشکر از زحمات شما
تو رو خدا مرزها رو باز کنید 

سلام من میخوام امسال اربعین کربلا بروم
آیا الان هم میشه برای رفتن اقدام کرد منظورم گذرنامه و ویزا و .. الان ثبت نام میکنن گذرنامه ندارم خیلی طول میکشه .. نزدیک به 19 روز مونده تا اربعین .. آیا الان میشه اقدام کرد ؟ یا وقت تلف کردن نمیرسم ؟ خواهشا ج بدید دلم میخواد برم هرجور شده امسال
پاسخ:
سلام
بله درخواست گذرنامه بدهید و سپس با مراجعه به اداره مرکزی گذرنامه در شهر خودتان درخواست تسریع بدهید تا در زودتر گذرنامه به دستتان برسد سپس برای گرفتن ویزا اقدام کنید
۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۷:۰۳ سید وحید معنو
سلام ، خسته نباشید
من پاسپورت ام تا پایان امسال اعتبار داره،میخواستم ببینم باید پاسپورت جدید بگیرم
۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۳:۰۰ نجیباله کامرانی
سلام ما افغانیهای عاشق امام حسین چگونه به کربلا برویم .کاری بکنید که ماهم بتوانیم به اربیعین کربلا لبیک یا حسین را بگوییم
۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۲:۳۳ محمد داود باقری
سلام
 خواهش میکنم مهاجرین افغانستانی  را فراموش نکنید
 راهی برا ما هم فراهم کنید
سلام
یکی از دوستان ما در یک گروه دیگر ویزا گرفته و حالا میخواهد با گروه ما بیایید ولی هنوز ویزای ما صادر نشده است آیا میتواند در گروه ما بیایید
پاسخ:
سلام پس از دریافت پیامک به دفتر کارگزای مربوطه مراجعه کنید و سوال کنید
باسلام من انفرادی ثبت نام کردم مبلغ دقیق ویزا چقدر است یکجا زده ویزا نمیخواد جای دیگه میخواد لطفلا راهنمای کنید باتشکر
پاسخ:
سلام
فعلا ویزا اجباری است و همه مسئولین ایرانی و عرقی بر این تاکید دارند
سلام من پدرم عراقی هست و در سپاه بدر هم بوده و تیر هم خورده خودمم کارت دارم مادرم هم ایرانی هست آیا راهی هست که بشه بریم باپوس آقا 
سلام ممنون از جوابتون.من امروز رفتم دفترکفالت ولی خودشونم خبری نداشتند...خواهشن پیگیری کنید.ارزوکربلا داریم.ممنون.
سلام من یک نفرم ثبت نام کردم ایا امکان داره برام مشکل پیشبیاد
پاسخ:
سلام
با توجه به اینکه سماح ویزا نمی دهد مشکلی پیش نمی آید
سلام میخواستم بدونم برای افرادی که متولد کشور عراق هستند و فعلا در ایران ساکن هستند امکان شرکت در پیاده روی اربعین بدون گذرنامه و ویزا وجود داره؟
سلام من یک مهاجر افغانی ام.وکارت همایش 10هم دارم.چراکاری نمیکنیدکه ماهم بریم زیارت مگرگناه کاریم .اخه چرا.......!!!! کسی جوابگونیستند.
آخرین مهلت و قیمت ویزا چقدره ؟
پاسخ:
سلام
با مدارک به کارگزاری که ثبت نام کردید یا هر کارگزاری دیگر مراجعه کنید و درخواست ویزا بدهید
گویا سامانه سماح ویزا نمی دهد
۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۱ ب.خوش انگیز
(اسلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع)-اسلام علیک یا ابالفضل العباس(ع))
سوال من این بود که  مرز شلمچه نزدیک به کربلاست یا مرز مهران دومین سوال من این بود که امکانش هست که فقط با پاسپورد و بدون داشتن ویزا راهیه کربلا شد؟خواهش می کنم جواب بدید؟
پاسخ:
مرز مهران نزدیک تر است ولی مسیر بصره(شلمچه)اتوبانی هست.
فعلا دولت عراق به هبچ وجه قبول نکرده ویزا حذف شود
سلام خدا قوت ایا امسال هم مثل سال گذشته مردم میتونند امید داشته باشن رایگان یا با یک دلار راهی سفر اربعین بشن؟ ما نیازمند مساعدت مسولین برای تحقق این امر هستیم لطفا جواب بدید
پاسخ:
سلام
فعلا دولت عراق به هبچ وجه قبول نکرده است ولی همه چیز ممکن است
سلام خسته نباشید،در زمان ثبت نام سیستم کد پیگیری به ما نداد،خطا داد میخواستم بدونم برای دریافت کد پیگیری چکار باید بکنم؟
پاسخ:
سلام
به کارگزاری که زمان ثبت نام انتخاب کردید مراجعه فرمایید
۱۷ آبان ۹۴ ، ۰۲:۲۴ ّب.خوش انگیز
(اسلام علیک یا اباعبدالله الحسین - اسلام علیک یا ابالفضل العباس)
سلام ب.خوش انگیز  23 ساله از ماهدشت کرج می خواستم بپرسم امکانش هست بدون ویزا و فقط با پاسپورت از مرز خارج شد؟
پاسخ:
سلام
امسال دولت عراق بصورت جدی عنوان کرده که ویزا حذف نمی شود ولی همه چیز ممکن است.
سال پیش هم به یکباره همه چیز حذف شد.البته ریسک بالایی دارد
سلام امیدوارم ک خوب باشید 
طی چند روز گذشته اخبار در مورد ویزا گرفتن و نگرفتن حرفی زده عایا من متوجه نشدم شما میتونید راهنمایی کنید عابا بگیرم یا ن ممنون میشم
پاسخ:
سلام
با توجه به افزایش زائران سفارت دیگر ویزای انفرادی صادر نمی کند.
بهترین کار اینست که در اولین فرصت یک گروه حداقل 5 نفره تشکیل دهید و به کارگزاری های سازمان حج و یا دفاتر کنسولی عراق مراجعه کنید و درخواست ویزا بدهید
۱۶ آبان ۹۴ ، ۲۰:۲۷ • NameSaeydeh Sallemeh
انشا ءا لله داره قسمتم میشه برم  حرم امام حسین اونهم با پای پیاده که آرزو شو داشتم اما از خطر  تکفیری ها و داعش خیلی نگرانم  اگه می شه  منو آروم کنین

سلام مدیر محترم سایت !
لطف میکنید که راهنمایی میکنید 
اینجا مردم به امید اینکه جواب سوالشون رو بگیرن کامنت میذارن 
لطفا پاسخ بدید 

"  سلام من گذر نامه دارم .... چرا هرچقدر توی سایتا میگردم حرفی در ورد هزینه سفر ننوشته
هزینه رفت و برگشت برای ما که گذر نامه داریم چقدر هست ؟؟؟
ممنون میشم پاسخ بدید  "
پاسخ:
سلام
این کلیپ را ببینید:
http://arbaeen.ir/post/429
۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۵:۳۶ سیده سحر صدیق
سلام 
ببخشید میخواستم بدونم با توجه به کم شدن هزینه ویزا امکانش هست روزهای آخر کلا ویزا برداشته بشه؟
ممنون میشم پاسخ بدید.
پاسخ:
سلام
هیچ چیز غیر ممکن نیست ولی ریسک دارد
با سلام. ما6 نفر هستیم ازتهران. در سایت سماح ثبت نام هم کردیم ولی هنوز هیچ خبری از ویزا نیست. تیک اخذ ویزا رو هم زدیم. میخواستم ببینم با توجه به اینکه دوهفته تا سفرمون مونده باید برای ویزا خودم برم سفارت یا هنوز هم منتظر بمونم واسه سماح تا خبر بده؟خواهش میکنم زودتر جواب بدید.
پاسخ:
سلام
با مدارک به کارگزاری که ثبت نام کردید یا هر کارگزاری دیگر مراجعه کنید و درخواست ویزا بدهید
گویا سامانه سماح ویزا نمی دهد
۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۲:۵۳ احمد نورآذر

خواهش میکنم جواب بدید

از طرفی تئ سامانه سماح نشته اعتبار گدرنامه 4 ماه

و از طرفی ت سایت های دیگه نوشته 6 ماه

بنده 5 ماه اعتبار دارم

باید چی کار کنم؟؟؟؟؟

پاسخ:
سلام
به کارگزاری ها یا کنسولی ها مراجعه کنید اگر ویزا صادر کردند مشکلی ندارد
سوال بنده اینکه امسالم امکان داره که  ویزاها برداشته بشه وفقط پاسپورت براعبورازمرزکفایت کنه؟
سلام چرا جواب نمیدید ؟؟؟؟؟
چرا امکان اضافه کردن زیر گروه وجود نداره ؟
لطفا راهنمایی کنید 
سلام خسته نباشید من برای اربعین اگه خدابخواد به کربلا میرم اما میخوام زودتر از کاروان خودم به ایران برگردم ایا امکانش هست و چون دخترتنهاییم کسی میتونه منو کمک کنه
۱۶ آبان ۹۴ ، ۰۷:۱۲ احمد نورآذر

با سلام

مهات اعتبار گذرنامه چه مفدار است؟

بنده 05/09/1394 میخام به مدت یک هفته زائر بشوم

و مهلت انقضای گذرنامه ام 21/01/ 95 است

آیا اعتبار دارم؟

۱۶ آبان ۹۴ ، ۰۳:۳۲ محمداسماعیل حلیمی
باسلام وخسته نباشید کربلا ارزوی هرشیعه اهل بیت است اول خدا واقاامام حسین(ع) بعدن از شما خدمت گذاران اهل بیت می خواهم که یک کاری برای شیعه های افغانستان بکنید تا به زیارت اقا امام حسین (ع) برسند یا امام زمان(ع)
خواهشن بازم با کارت ملی راه بدیییین
سلام میشه با ماشین شخصی تا مهران رفت اونجا جای واسه پارک خودرو وجود داره
پاسخ:
سلام
بله
با سلام، برای سفر هوایی هم باید در این سامانه ثبت نام انجام دهیم؟ وبصورت گروهی باشد؟
سلام من گذر نامه دارم .... چرا هرچقدر توی سایتا میگردم حرفی در ورد هزینه سفر ننوشته
هزینه رفت و برگشت برای ما که گذر نامه داریم چقدر هست ؟؟؟
ممنون میشم پاسخ بدید
من در مشهد هستم، متاسفانه با اینکه درسامانه سماح نوشته شده که زیر 5 نفر ویزای گروهی نیاز ندارد ، ولی کنسولگری عراق در مشهد در روز 12 آبان ماه اعلام کرد که دیگر ویزای انفرادی نمی دهد ، و متاسفانه برای کسانی  چون من که بلیط رفت و برگشت هوایی رو گرفته بودیم به اتفاقه 3 نفر دیگه اصلا امکان پذیر نبود که بتونیم یه گروه تشکیل بدیم چون زمان و نحوه ورود ما به عراق با دیگران متفاوت بود ، به ناچار برای اینکه لیست ما تکمیل بشه و بشیم 5 نفر مجبور شدم هزینه ویزای یک نفر دیگر را که قصد مسافرت به عراق رو نداشت  صرفا برای تکمیل لیست پرداخت کنم چون احتمال می دادم اگر بخوام به امید دریافت ویزا در فرودگاه نجف باشم امکان دارد نرخ ویزا بسیار گران در بیاد
۱۵ آبان ۹۴ ، ۲۱:۲۲ سید ابوالفضل
با سلام
میخواستم بدونم پارکینگهای  لب مرز کدام مرزها مناسب است میخواهیم 5 نفره سفر کنیم با یک سواری
منتها نمیدانیم کدام پارکینگ نزدیکتر به ورودی عراق میباشد
ایا مرز چزابه امکانات پارکینگی برای سواری شخصی دارد؟
کدام پارکینگها امنیت دارد؟


اجرتان با حضرت زهرا (س)
پاسخ:
سلام علیکم
مرز مهران وضعیت بهتری دارد
سلام
من سربازم ایا میشه اربیعن اومد کربلا.
باسلام ببخشید میخواستم ازتون بپرسم من میتونم من برای گرفتن پاسپورت ازفردا اقدام کنم آیا دیر نشده
پاسخ:
سلام
باید سریع اقدام کنید و به اداره گذرنامه مرکزی شهرتان مراجعه کنید و درخواست تسریع بدهید تا سریع گذرنامه برای شما پست شود
سلام
ما سه نفر هستیم که در سامانه سماح ثبت نام کرده ام ایا به ما ویزای انفرادی میدهند یا گروهی  و میشود یک نفر برای دونفر دیگر اقدام به گرفتن ویزا بکند  فامیل  هم نیستیم
متقاضی ثبت نام هستم
سلام خسته نباشید .من برای اربعین ثبت نام کردم ولی ویزا نگرفتم میخواستم بدونم سامانه سماح کی باز میشه خواهشا جواب بدین؟
پاسخ:
سلام
پس از قطعی شدن قسمت ویزا
سلام ، من سه ماه از تاریخ انقضای گذرنامم مونده، برای اربعین باید تمدیدش کنم؟
سلام خسته نباشید اگه خدابخواد امسال قصد مشرف شدن به بارگاه ارباب رادارم اینجانب تازه پاسپورت گرفتم یا میتوانم بعد از ثبت نام درسایت از مرز رد شوم یاعلی
پاسخ:
سلام
ان شاالله
با سلام.من تو سماح ثبت نام کردم.اما ظاهرا ویزای انفرادی نمیدن.باید گروه 5 نفره  به بالا باشد.بیایید با هم گروه جدید درست کنیم.من از تهران ثبت نام کردم.یا حسین09101455282

اسلام علیک یا ابا عبدالله الحسین

از مسولین خواهشمندایم به خاطر گوری چشم دشمنان اسلام تکفیری وهابی  ال سعود وداعش ملعون  هم که شده مرز را باز بگذارند تا همه بتوانند در حماسه پیاده روی اربعین امام حسین شرکت کنند که دنیا عظمت امام حسین را ببیند

اجرتان با سرور سالار شهیدا ن اقا ابا عبدالله الحسین

سلام میشه این اعتبار گذر نامه هارو تاروز آخر اعتبار تمدید کنید؟؟؟آخه گذرنامه ی من تا 16 دی فرصت داره و منم نمیتونم برم اگه میشه این قانونو بردارین 
سلام میخواستم بدونم عوارض خروج از مرز کشور برای مرز مهران چه قدر هست
سلام من هم گزرنامه دارم ویزا هم میگیرم میخوام تنها برم میشه رفت دیگه ثبت نام نمیخواد که
سلام ما خودمان ویزا و بلیط مهران تهیه کرده ایم در سامانه ثبت نام کردیم که با چند مشکل بر خوردیم 1_ سامانه مرز مهران را نمایش نمیدهد 2 _ هنگام دریافت کد پیگیری خطا رخ داد و ما کد پیگیری نداریم ، آیا می توان از مهران رد شد در صورتی که کذابه انتخاب شده است؟
بهنامخدا
السلام علیک یا ابا عبدالله
۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۳ ذبیح الله صفایی از مبارک اباد فارس
با سلام من 5گروه 10نفری درسامانه سماح ثبت نام کردم اما 26ابان میخام حرکت کنم  وقتی هم ندارم قیمت ویزا هم مشخص نیست موندم چی کار کنم از بس دلهره دارم
پاسخ:
سلام
با سازمان حج تماس بگیرید
شاید شما بتوانید همین الان هم از طریق دفاتر سازمان حج و زیارت ویزا بگیرید
اگر کد پیگیری را گم کرده ایم چگونه برای ویرایش اقدام کنیم؟
پاسخ:
به دفتر سازمان حج و زیارتی که در ثبت نام انتخاب کردید مراجعه کنید
۱۳ آبان ۹۴ ، ۰۵:۴۵ ابوالفضل جوادی
با سلام اجرتون با آقا سیدالشهدا میخواستم خواهش کنم امسالم آزاد کنید مرزو من دانشجو هستم ولی تا بخوام درخواست بدم طول میکشه و به سفر اربعین نمیرسم بنده پارسالم بخاطر 15 میلیون که برای بانک میخواست نتونستم برم و وقتی کار از کار گذشته بود گفتن مرز آزاده میخواستم قسمتون بدم به خود ارباب بی کفن خواهش میکنم تمنا دارم امسالم آزاد کنید از چندین سال آرزوی کربلا دارم.و من الله توفیق.درود بر رهبر معظم انقلاب آقاو رهبرمون سید علی خامنه ای مدضله العالم. 
پاسخ:
سلام علیکم
اگر به نظام وظیفه مراجعه کنید و با مسئولین آنجا صحبت کنید می توانید مبلغ نقدی وثیقه  را کم کنید
سلام.من ازشماخیلی دلگیرم.گفتم پشت کنکورم ولی میگن چون دانش اموزنیستی نمیشه برم.شماگفتین بانظام وظیفه صحبت کنین.من زنگ زدم مشاورشون گفت نمیشه کاری کرد.ب خدادارم دیوانه میشم.خواهشابهم کمک کنین.وجوابم روبدین ک چیکاکنم؟توروب امام حسین جواب بدین.فقط خداکنه بااین کاراشون ازراه راست خارج نشم.یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم
این در حوزه اختیارات مسئولین نظام وظیفه است.به خود نظام وظیفه مراجعه کنید و از آنها خواهش کنید.در صورت اجازه آنها امکانش فراهم می شود
باسلام ببخشید من میخواهم در سامانه سماح ثبت نام کنم ولی تاریخ رفت برگشت دقیقم هنوز معلوم نیست و سامانه تاریخ میخواهد باید چه کار کنم و اینکه فقط مرز مهران رو برای من نشان میدهد ولی من از اهواز میخواهم بروم 
۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۵:۵۱ امید دوستی
باسلام ، چگونگی خروج ماشین شخصی از مرز برا پیاده روی اربعین ، ضمنا بنده در سایت سماح ثبت نام کرده و وسیله نقلیه شخصی را هم شماره پلاکشو زدم
پاسخ:
سلام
امکان خروج ماشین از مر وجود ندارد شماره ماشین صرفا برای صدور مجوز تا مرز می باشد
۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۷ امید دوستی
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت متولیان دست اندر کار امور زیارت پیاده روی اربعین ، اینجانب ضمن تکمیل ثبت نام در سایت سماح ، مرز خروجی زمینی را هم مشخص کرده ام و با وسیله شخصی ، سواری خودم میخوام 5 نفر بریم انشالله، سوال داشتم که آیا وسیله  شخصی خودم رو بدون اینکه ماشین کاپتاژ شده باشد از مرز میزارن خارج کنیم یا نه و همچنین آیا پس از دخول در کشور عراق تا نجف میتونیم که با  وسیله نقلیه خودمون بریم آیا آنجا هم امنیت و پارکینگ جهت ماندن ماشین است یا نه ؟ با تشکر از شما عزیزان
پاسخ:
سلام
امکان خروج ماشین از مر وجود ندارد شماره ماشین صرفا برای صدور مجوز تا مرز می باشد
افرادی که به ماشین شخصی مسافت می کنند ماشین های خود را در مرزها پارک می کنند
۱۱ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۴ حشمت نادری
سلام
آیا پس از ثبت نام در سماح حتما باید مدارک را تحویل دفاتر خدمات زیارتی داد؟
آیا مبلغ ویزا همان 40 دلار است ؟ آیا می توان هنگام عبور از مرز درخواست ویزا کرد ؟آیا برای پارک خودرو در مرز حق پارکینگ گرفته می شود ؟هزینه انتقال از مرز مهران تا نجف حدودا چقدر است؟
پاسخ:
سلام
بله
در حال رایزنی برای کاهش قیمت ویزا هستند گویا الان قیمت روی 25 دلار هست.
گرفتن ویزا در مرز اصلا توصیه نمی شود.سال پیش افرادی که در مرز دنبال ویزا بودند بعضا چندین روز معطل شدند و حتی برخی گذرنامه های خود را گم کردند.
هزینه پارکینگ هم بستگی به جای پارک دارد.
قیمت ها بر اساس ماشین ها متغیر هست سال گذشته حداقل کرایه 50 هزار تومان بود
۱۱ آبان ۹۴ ، ۰۹:۱۵ منتظر ظهور
السلام علیک یا اباعبدالله



منم میخوام برم ولی متاسفانه پاسپورت ندارم
سربازی نرفتم هنوز 
به نظرتون برم اونجا با کارت ملی میشه رفت ‌؟
خواهشا جواب بدید بهم

پاسخ:
سلام
طبق اطلاعیه های مسئولین ایرانی و عراقی امکان پذیر نیست
جواب یک دفتر زیارتی به سوالات شما
اگر میخواین تک نفر ثبت نام کنید مشکلی نداره از یک نفر تا 10 نفر تو یک گروه جا میشن. حتما باید دفتر زیارتی انتخاب کنید این دلیل نمیشه که شما حتما باید با اون دفتر زیارتی برید. فقط دفتر زیارتی انتخابی شما وظیفه داره براتون ویزا بگیره و مدارک رو بهتون تحویل بده چه یک نفر باشین چه 200 نفر. بقیه به عهده خودتونه حرکتتون کی باشه یا با اتوبوس یا ماشین شخصی همه مسائل به عهده خودتونه. اگه کد رهگیری رو فراموش کردین مشکلی نیست به همون دفتر زیارتی انتخابیتون مراجعه کرده کد رهگیری بازیابی میشه. حتی خود اون دفتر زیارتی از رو شماره تلفنتون با سرگروه تماس میگیره که مدارک رو بیارن تحویل بدن البته زمانی که سازمان حج به دفاتر اعلام کنه که مدارک رو تحویل بگیرید هزینه و سائر مسائل هنوز اعلام نشده.
خواهشا این پیام روپخش کنین.مگه رهبرمون توصیه نمیکنن درپیاده روی شرکت کنیم.پس چرانظام وظیفه ب ماپشت کنکوریااجازه خروج نمیده؟دارین بااین کاراماروازامام حسین دورمیکنین.ماحاضریم وصیقه بزاریم ولی قبول نمیکنن
شماکه میگیدبرین نظام وظیفه ب نظرتون قبول میکنن؟تاحالاکسی اینجوری رفته؟خواهشاجواب بدین
پاسخ:
سلام
بعضا نظام وظیفه برای مناسبت های خاص شرایط خاصی در نظر می گیرد.
تنها راه شما صحبت با مسئولین نظام وظیفه می باشد.
۱۰ آبان ۹۴ ، ۰۰:۵۰ منتظراو 313
سلام. لطفا به سوالات دوستان جواب بدین تا ما هم استفاده کنیم. اگه قرار باشه به هر سوال تا یک ماه بعد جواب بدین، باید بمونیم برای اربعین سال دیگه.
سال گذشته من و همسرم با اینکه پاسپورت داشتیم، ولی بدون ویزا از مرز رد شدیم.
امسال  هم میخوایم دوتایی بریم، توی سایت هم ثبت نام کردیم.ولی نمیدونم ما که نمیخوایم با کاروان بریم چجوری باید ویزا بگیریم.
خودمون شخصا چطوری  اقدام کنیم؟
بیایم سر مرز میتونیم ویزا بگیریم یا نه؟
خواهش میکنم حتما جواب بدین.
پاسخ:
سلام علیکم
در سایت سماح ثبت نام کنید پس از مشخص شدن قیمت ویزا نحوه گرفتن دادن مدارک و گرفتن ویزا را اطلاع رسانی خواهند کرد
سلام
من چند روز پیش کارای گذرنامه رو رسیدم و حدودا تا 10 روز دیگه گذرنامه میاد،واسه ثبت نام نمیدونم باید چیکار کنم کجا باید برم،تنهایی بصورت انفرادی می تونم برم؟؟؟
هزینه واسه اربعین چقدره دقیقا
خواهشا راهنماییم کنید
اگه خدا قبول کنه قصد کردم امسال اربعین کربلا باشم اما هنوز بلا تکلیفم
سلام من یک افغانی است چرا برای ماهم یک کاری نمیکنید برای ما هم یک کاری کنید برای سبت نام گجابریم من افقانی از مشهد کارت دارم امایش 10  کاری کنید برای ما هم یاحسین (ع) برای ما یک کاری خودت کن یا حسین من که الان هم که پیام میدم گریه میکنم
پاسخ:
جواب یکی از کاربران:
سلام
با توجه به درخواست سوال عده زیادی از خواهران وبرادران افغانستانی مقیم در خصوص ثبت نام زیارت اربعین به اطلاع میرساند برای پیش ثبت نام زیارت اربعین به دفاتر کفالت محل اقامت مراجعه نمایید(کارت امایش)
بدیهی است انجام ثبت نام لزوما به معنای اعزام به کربلای حسینی نمی باشد

سلام.ازشیعه دل سوخته به تمام مسولان.

من یک افغانی محب اهل بیت هستم که تابه حال حتی یک بار هم کربلارازیارت نکرده ام به هر دری هم که می زنیم انگارهیچ کس نمی خواهدصدای مارابشنود.شمارابه جان همان امام حسین قسم امسال دراربعین ماراناامیدنکنیدوراه رابرمانبندید.هراقدامی که لازم است بکنیم راسریع تر ابلاغ کنیدتاماهم به جمع زائران حسینی بپیوندیم.

پاسخ:
جواب یکی از کاربران:
سلام
با توجه به درخواست سوال عده زیادی از خواهران وبرادران افغانستانی مقیم در خصوص ثبت نام زیارت اربعین به اطلاع میرساند برای پیش ثبت نام زیارت اربعین به دفاتر کفالت محل اقامت مراجعه نمایید(کارت امایش)
بدیهی است انجام ثبت نام لزوما به معنای اعزام به کربلای حسینی نمی باشد

سلام براچی کسی جواب من رونمیده من پشت کنکوریم وپاسپورت دارم ولی میگن نمبزارن.بایدچیکاکنم؟توروخداجواب بدین.متولا1375/4/17مگه نمیگن جوانان روب سمت امام حسین بکشین؟اینابااین کارادورمیکنن.توروخداجواب بدین

 

پاسخ:
سلام
به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید و پیش مسئولان سازمان بروید و خواهش کنید با گذاشتن وثیه امکان خروج از کشور را برای شما فراهم کنند
سلام من اتباع افغانی هستم ولی پاسپورت دارم فقط کدملی ندارم  و تو سایت سماح نمی توانم ثبت نام کنم  چون کدملی لازم است  چاره چیست

پاسخ:
جواب یکی از کاربران:
سلام
با توجه به درخواست سوال عده زیادی از خواهران وبرادران افغانستانی مقیم در خصوص ثبت نام زیارت اربعین به اطلاع میرساند برای پیش ثبت نام زیارت اربعین به دفاتر کفالت محل اقامت مراجعه نمایید(کارت امایش)
بدیهی است انجام ثبت نام لزوما به معنای اعزام به کربلای حسینی نمی باشد
سلام خسته نباشید لطفا سازوکاری را ایجاد کنید تا مهاجرین دارای کارت اقامت قانونی هم در ایران بتونانند در اربعین شرکت کنند السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
سلام من سرباز فراری هستم پاسپورت ندارم چطوری میتونم اربعین کربلا باشم لطفا جواب کامل بدین ممنونم اجرتون با امام حسین
با سلام آیا اتباع افاغنه که دارای کارت آمایش هستند میتوانند در این پیاده روی شرکت کنند و چگونه؟
سلام از ویزای انفرادی چه خبر ؟ لطفا جواب بدید کسی که گروه پیدا نمیکنه باید چه کار کنه ؟
پاسخ:
سلام
طبق اطلاع مسئولان سازمان حج و زیارت ویزای انفرادی صادر نمی شود
۰۳ آبان ۹۴ ، ۱۲:۳۸ امیر عباس صانعی
باسلام 
من متولد 1376/8/21میتونم باکارت ملی برای اربعین اونجاباشم. 
لطفا راهنمای کنید ممنون میشم 
سلام
آیا سربازان هم میتونند توی پیاده روی اربعین شرکت کنند؟ من 10 ماه خدمتم می تونم توی این حماسه پیاده روی اربعین شرکت کنم؟ تشکر
سلام
من کارت پایان خدمت ندارم
باوثیقه میتونم گذر نامه بگیرم برم عراق
باسلام خدمت بزرگان 
من پارسال بدون پاسپورت رفتم عراق ایا امسال هم میتونم بدون پاسپورت برم چون کارت پایان خدمت ندارم 
ایا با وثیقه میتونم گذر نامه موقت بگیرم 
اجرتون با اقا اباعبدلله لطفا جواب مرا بدهید
۰۲ آبان ۹۴ ، ۱۵:۲۰ عبداحقروالحاقرین
باسلام وقبولی طاعات دوستان وتمامی دست اندکاران این سایت......
میخ

واستم ببینم امسال هم میشه مثل پارسال بدون ویزا فقط با گذرنامه بریم یانه؟
یا اگه باید ویزا بگیریم قیمت ش رو لطفا اعلام نمایید؟
پاسخ:
سلام علیکم
طبق اطلاعیه مسئولین ایرانی و عراقی امکان پذیر نیست
,باسلام وخسته نباشید من ۲۲سالمه متاهل داری یک فرزند کارت پایان خدمت ندارم چطور باید برم کربلا بازعران روز اربعین لطفا پاسخ بدید من یک کارگرم ارزوی رفتن به حرم اقامو دارم لطفا پاسخ بدید ممنون
سلام
با توجه به درخواست سوال عده زیادی از خواهران وبرادران افغانستانی مقیم در خصوص ثبت نام زیارت اربعین به اطلاع میرساند برای پیش ثبت نام زیارت اربعین به دفاتر کفالت محل اقامت مراجعه نمایید(کارت امایش)
بدیهی است انجام ثبت نام لزوما به معنای اعزام به کربلای حسینی نمی باشد
پاسخ:
جواب یکی از کاربران:
سلام
با توجه به درخواست سوال عده زیادی از خواهران وبرادران افغانستانی مقیم در خصوص ثبت نام زیارت اربعین به اطلاع میرساند برای پیش ثبت نام زیارت اربعین به دفاتر کفالت محل اقامت مراجعه نمایید(کارت امایش)
بدیهی است انجام ثبت نام لزوما به معنای اعزام به کربلای حسینی نمی باشد
سلام
تورو خدا برای ما هم یه کاری بکنین که بریم :'( 
خواهش میکنم چی میشه مثل پارسال میشد
افغان و ایرانی با هم میرفتن :'( :'( :'( :'( 
تورو خدا
پاسخ:
جواب یکی از کاربران:
سلام
با توجه به درخواست سوال عده زیادی از خواهران وبرادران افغانستانی مقیم در خصوص ثبت نام زیارت اربعین به اطلاع میرساند برای پیش ثبت نام زیارت اربعین به دفاتر کفالت محل اقامت مراجعه نمایید(کارت امایش)
بدیهی است انجام ثبت نام لزوما به معنای اعزام به کربلای حسینی نمی باشد
۲۷ مهر ۹۴ ، ۲۰:۱۷ زهراحسینی
سلام وقت شمابخیر،ببخشیدایا اتباع غیرایرانی که دارای کارت اقامت آمایش هستندمجازبه ثبت نام درپیاده روی اربعین هستن یاخیر؟واگرمجازهستن برای گرفتن ویزای خودچگونهوازچه طریقی اقدام کنن،ممنون،ومن الله التوفیق
با سلام خدمت همه دوستان با خوندن نظر شما عزیزان احساس کردم که متونم به تعدادی از سوالات شما پاسخ بدم

هزینه گذرنامه در سال 94 چیزی حدود 120/000 (صدوبیست هزار تومان ) جمعا در میاد که من هزینه از عکس 6در4 گرفته تا فرم هارو حساب کردم

مدارک لازم جهت گذرنامه : 2 قطعه عکس 3*4   -   کارت پایان خدمت یا معافیت که در صورت نداشتن کارت پایان خدمت برای شاغلین به تحصیل گواهی اشتغال به تحصیل کافیست (امسال پسر عموی بنده با همین روش ***گواهی اشتغال به تحصیل *** گذرنامه گرفت بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی یا کار اضافی  - تکمیل فرم پلیس +10 و حضور در پلیس +10 برای گرفتن اثر انگشت برای گذر نامه اولیی ها !!! -  شناسنامه و کارت ملی   -  تعهد محضری برای افراد زیر سن قانونی توسط ولی قانونی که هزینه ای معادل 25/000 دارد -
بعد از گرفتن گذر نامه که حدودا 7-10 روز طول میکشه باید در سایت سازمان دهی سماح ثبت نام کنید (خیلی مهمه امسال حتما ثبت نام کنید ) و در ضمن هیچ هزینه ای هم ندارد.

-

چیزی دیگه خاطرم نیست امیدوارم تونسته باشم کمکتون کنم 
برا ما هم دعا کنید . 
سلام من موقع ثبت نام  پیاده روی اربعین کد رهگیری و فراموش کردم  یادداشت کنم حالا وقتی می خوام دوباره ثبت نام کنم میگه فرآیند روادید قبلی تکمیل نشده است .لطفا راهنمایی کنید. با تشکر
۲۷ مهر ۹۴ ، ۰۷:۲۳ حامد اشرفی
با سلام من 19 سالمه دانشجو ام و گذرنامه دارم ولی به خاطر خدمت سربازی فک کنم مسدود شده میتونم برم یا نه اگه میتونم برم شرایتشو هک لطف کنین
۲۶ مهر ۹۴ ، ۲۲:۳۳ هادی معمار تهرانی
دوستان سلام. من در کشور هلند زندگی می کنم و می خواهم از ایران به این راهپیمائی بروم. باید در سایت ثبت نام کنم. اما این سایت برای افرادی مثل من هیچ امکانی ندارد. از من سوال می کند با کدام آژانس مسافرتی می خواهم بروم. با هیچ کدام. من انفرادی قرار است بروم مشهد زیارت و از آنجا بروم نجف . ویزای سه ماهه عراق را هم گرفته ام . یکی دیگر از دوستان ایرانی من هم همین مشکل را دارد و در سایت شماره کد ملی از او می خواهد در حالیکه او پاسپورت ایرانی دارد. لطف کنید و ما را راهنمائی کنید. ممنونم.
۲۶ مهر ۹۴ ، ۲۰:۰۲ شیعه علی (ع)
ما پارسال رفتیم ، خیلی ها بدون حتی پاسپورت اومده بودن و اصلاً کاری نداشتن و میگفتن خوش اومدین
امسال میریم فقط به عشق علی(ع) و آل علی(ع)

سلام و عرض ادب
من بخوام تکی ثبت نام کنم یعنی 10 نفر نباشم یک نفر انفرادی مشکل پیش میاد 
ممنون میشم جواب بدید
۲۶ مهر ۹۴ ، ۰۰:۱۰ کاظم خلیفه
سلام شرمنده هنوز ویزا باید تهیه کنیم یا مثل سال کگذشته می شود
سلام.من باهمسرم امسال سال سوم میشه که طلبیده میشیم ان شا ا...    هر2بارقبل باوسیله شخصی تامرز رفتیم اونجا هم سریع باگذرنامه بدون مشکل ومعطلی کارمون ردیف شد.امسال هم مثل سالهای قبل میریم .خواهشمندیم زیارت امام حسین رو دیگه دردسرنکنیدبرامون.ویزا وسایت و......
سلام. خسته نباشید.
من یکنفرم و دختر... 
مطمینم بابام بخاطر اتفاقای اخیر منا نمیذاره اسم کربلارو بیارم ولی اگه کاروان که خانوم توش باشه و از شهر خودمون عازم کربلا بشه میتونم راضیش کنم .کسی یه کاروانی سراغ نداره که خانوم هارو ببره؟؟استان مازندران شهرستان تنکابن.. چشمم به حرم امام حسین مونده... یکساله منتظرم...خواهشا تا دیر نشده راهنماییم کنید تا دیر نشده واسه ویزا اقدام کنم .
۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۳:۳۰ افغان شیعه علی
با سلام من یک افغان شیعه هستم دارای اقامت جمهوری اسلامی ایران درست است که در بین افغانها وهابی و دشمن اهل بیت زیاد است اما اهل بیت فدایی افغان هم زیاد دارد خواهش میکنم راهی جلوی پای ما شیعیان افغان بگذارید تا ما هم مانند دیگر شیعیان جهان بتوانیم در پیاده روی عظیم حسینی شرکت کنیم تا عظمت شیعه را به رخ جهانیان بکشیم تجمع حسینی موقعی زیبا میشود که از هر نقطه جهان شیعیان حظور داشته باشند پس خواهشن ما را راهنمایی کنید با تشکر 
پاسخ:
جواب یکی از کاربران:
سلام
با توجه به درخواست سوال عده زیادی از خواهران وبرادران افغانستانی مقیم در خصوص ثبت نام زیارت اربعین به اطلاع میرساند برای پیش ثبت نام زیارت اربعین به دفاتر کفالت محل اقامت مراجعه نمایید(کارت امایش)
بدیهی است انجام ثبت نام لزوما به معنای اعزام به کربلای حسینی نمی باشد

سلام

من قبلا فرم را پرکردم وتیک سر گروه را برداشتم

بعد چون می خواستم اسم شخص دیگه ای رو برای سر گروه بذارم رهاش کردم

بعد چند روز حالا  که اومدم ثبت نام کنم تاریخ تولدم رو قبول نمیکنه 

لطفا بگین چه کار کنم؟

۲۲ مهر ۹۴ ، ۲۰:۱۸ علیرضا جعفری
با سلام من دو سال است که با ویزا در اربعین شرکت میکنم چند وقت پیش رفتم ویزا بگیرم اما گفتن به افغان ها ویزا نمیدن  فکر کردن بهش داره دیوونم میکنه دوستان تو رو امام حسین اگه در توانتونه برید با مسؤلان عراقی صحبت کنید به ما شیعیان افغان هم ویزا بدن . به خدا تا عمر دارم دعاتون میکنم. اول خدا بعد هم شما.
پاسخ:
جواب یکی از کاربران:
سلام
با توجه به درخواست سوال عده زیادی از خواهران وبرادران افغانستانی مقیم در خصوص ثبت نام زیارت اربعین به اطلاع میرساند برای پیش ثبت نام زیارت اربعین به دفاتر کفالت محل اقامت مراجعه نمایید(کارت امایش)
بدیهی است انجام ثبت نام لزوما به معنای اعزام به کربلای حسینی نمی باشد
شرایط ثبت نام برای اتباع که کارت آمایش 10 دارند چیه؟لطفاجواب بدید
با سلام من تنها ثبت نام کردم  گروهی نیستم آیا ویزا برام صادر میشه؟ باتشکر
سلام من متولد 1375/11/3هستم ولی پاسپورت ندارم میشه راهنمایی کنین که غیر از داشتن پاسپورت راه دیگ هست؟
سلام برحسین ع پنج سالی هست ویزا میگیرم گذارنامه دارم ولی به خدا قسم اینقدار زائرین امام حسین ع اعزیت نکنیدمردم عراق زائرین امام حسین ع خوب پذیرای میکنند ولی شما با درست کردن صف پول بیمه بدیدخودروهامهران هموطن خودمون پوست از زائرین میکنند 5000تومان 10000 تومان یکی افتاددنباله من میگفت عوارض خورج بده درصورتی فرماندارمهران سال93اعلام کرد که مجانی میباشد فقطگذار نامه ویزا گرفته فقط از مسئولین اجزانه تقاضا دارم این راه نابودی اسرائیل وال سعودی است بااین حرکت داعش وعموپیش پدر بزرگش امریکا مینشونیم یاعلی یه زائرامام حسین خیلی عزیزه 3000ملکه خدااون همراهی میکنن
سلام لطفا بگیید قیمت گذرنامه چقدره باید چقدر بدم تا گذرنامه بگیرم لطفا زود جواب بدید ممنون.
با سلام پارسال دو نفر از دوستان افغانی ما هم با ما در پیاده روی اربعین حظور داشتند اما امسال بهشون ویزا نمیدن خواهشا یه راهنمایی به این دوستان ما که دلداده آقا اباعبدالله هستند بدی تا اینها هم بتونن توتجمع  بزرگ شیعیان شرکت داشته باشن با تشکر.



پاسخ:
جواب یکی از کاربران:
سلام
با توجه به درخواست سوال عده زیادی از خواهران وبرادران افغانستانی مقیم در خصوص ثبت نام زیارت اربعین به اطلاع میرساند برای پیش ثبت نام زیارت اربعین به دفاتر کفالت محل اقامت مراجعه نمایید(کارت امایش)
بدیهی است انجام ثبت نام لزوما به معنای اعزام به کربلای حسینی نمی باشد
سلام من متولد 77/1/1هستم میتونم گذرنامه بگیرم یا نیاز به وثیقه داره
سلام اتباع افغانی باید چجور ثبت نام کنن
خواهشا توضیح بدید...باتشکراز زحماتتون
پاسخ:
سلام
متاسفانه در این سامانه فقط کسانی که گذرنامه دارند می توانند ثبت نام کنند
سلام اتباع افغانی باید چجور ثبت نام کنن
خواهشا توضیح بدید...باتشکراز زحماتتون
۰۸ مهر ۹۴ ، ۱۷:۲۵ امیرمحمد دمیرچلی
سلام من متولد 75 و مشمول سربازی هستم میخواستم بیبینم میشه با گذاشتن سند یا وصیقه یا مبلغی گذرنامه و ویزا تهیه کرد یا نه؟

سلام ، در ویرایش میشه تمام اطلاعات رو تصحیح کرد ؟ یعنی تاریخ اعزام و برگشت و گزینه اخذ روادید
سلام ، دو تا سوال ؟ من ثبت نام کردم ولی اخذ روادید رو انتخاب نکردم و این ک تاریخ اعزام رو چطوری باید وارد کنیم ، آخه مشخص نیست ک کی میتونیم بریم ، میشه بعدا در ویرایش همه این هارو درست کرد ؟
سلام خسته نباشی ایا اگه الان یاچندروز مانده به اربعین ویزا بگیریم وقتی بریم لب مرز ویزاها ازاد میشن  و یه سوال دیگه اگه بخوام توسایت سمتح ثبت نام نکنم توکشور عراق راهمون میدن یافقط این سایت برای چیز دیگه هی است
سلام من ثبت نام کردم گروهی ولی تیک ویزا فعلا نمیخوام رو زدم میخوام بعدا ویزا بگیرم مشکلی نداره خیلی نگرانم؟؟؟
سلام شرایط نظامیاچطوره
با توجه به اینکه اکثر مردم پنج شنبه یا جمعه قبل اربعین قصد سفر دارند پس ساماندهی بی معنی میشه!!
شما نمیتونید واسه ملت تعین و تکلیف کنید که یکی فلان تاریخ بره یکی دیگه فلان تاریخ
مطمئن باشید امسال جمعیت بیشتری نسبت به پارسال خواهد رفت و دوباره مسئولین سردرگم میشن و دوباره همون داستان پیش میاد
در ضمن وقتی فریاد یاحسین چند هزار نفر لب مرز بلند بشه کیه که سردرگم نشه
باسلام و خسته نباشید خدمت همگی
من یه خبر شنیدم که دیگه  برای سفر به کشورهای همسایه نیازی به ویزا نیست و فقط پاسپورت کافیه.
پاسخ:
سلام
سفر به کشور عراق نیاز به ویزا دارد.
سلام،

اگر ثبت نام کنیم ولی بعدا بنا به دلایلی نتونیم بریم، اشکالی داره?
سلام
من دانشجو هستم
زنگ زدم به سازمان وظیفه عمومی (به شماره تلفن 096480) میگه 2 میلیون باید وثیقه بزاری
من 2 میلیونم کجا بود آخه....

نمیشه کار دیگه ای کرد ....راه دیگه ای نداره من بتونم برم؟؟؟
۲۳ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۴۳ دوستدار اهل بیت
سلام,ببخشید میشه بگید با این ثبت نام کلا چقد باید واسه عتبات هزینه کنم؟یعنی بجز پول گذرنامه چقد باید واسه کربلا رفتن پول بدم؟
با سلام و خسته نباشید به شما 
من ۲۱سال دارم و دانشجو هستم 
ایا من که مشمول سربازی هستم 
میتوانم گذر نامه بگیرم ؟ 
ببخشید من بعد از ثبت نام کد رهگیری رو یادم رفت حالا چکار کنم
باسلام کاش امسال هم زمینه زیارت برای همه مشتاقان فراهم گرددتاهیچ شیعه ای آرزوبه دل نماند
سلام 
من 13 ساله هستم و این توفیق داشتم که سال گذشته در پیاده روی  اربعین امام حسین (ع) حضور داشته باشم ... با تمام کاستی ها و مشکلات سفر معنوی خیلی خوبی بود . 
انشاالله بتونم امسال هم با خانوادم به این سفر معنوی برم .
لبیک یا حسین  
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۲۲ یعقوب لطیفی ممقانی
باسلام ما حدود 5 سال که از شهر ممقان به صورت خود جوش مردمی کاروانی در همایش پیاده روی اربعین شرکت داشتیم تا اینکه امسال این کاروان به صورت رسمی در سازمان ثبت شرکتها به ثبت رسید وانشااله با سازماندهی کامل در این همایش بزرگ جهانی شیعیان حضور خواهیم داشت . لطف کنید ما رو هم در مورد ثبت نام راهنمایی کنید. با تشکر از زحماتتان لطیفی ممقانی 
سلام سن مادرم 70 می باشد توان راه رفتن را ندارد خیلی علاقند در پیاده روی اربعین شرکت کند(با ویلچر)  آیا پدر و مادر ان عزیز سالخورده می توانند در این سفر معنوی شرکت کنند؟ آیا دولت امکانات رفاهی برای عزیزان سالخورده و ناتوان فراهم کرده است؟

سلام وقت به خیر

برای افراد بدون کاروان ، چطور می توانیم کاروان پیدا کنیم؟

سلام 
من گذرنامه ندارم تاریخ پایان ثبت نام کی هست و اینکه اگه اقدام کنم میتونم تا اون موقع گذرنامه بگیرم یا نه ؟؟؟
ممنون 
سلام من سی وسه سالمه بعلت فقری سربازی نرفتم به پدرومادرم رسیدم چون پایان خدمت ندارم پاسپورت ندادن بهم خیلی علاقه دارم برم چیکارکنم
سلام خسته نباشید میخواستم ر مورد ثبت نام معاجرین افغانی بپرسم که ایا در همین سامانه میتوننند برای اربعین 94 ثبته نام کنند با تشکر
سلام
نمیدونم شما چقدر با حج و زیارت مرتبطید و اگه اینجا چیزی بگیم، چقدر به گوش مسئولین میرسه ولی اگه میشد دوست داشتم یه جوری به گوششون برسونم که:
مشکل ویزا، فقط پولش نیست بلکه بهتره بگم در مقایسه با مشکلات دیگه، اصلا پولش مسأله نیست.
مشکل اصلی ویزا اینه که روند عبور از مرز را تا حدی کند می کنه که ممکنه یکی دو شب پشت مرز معطل بشیم. حالا اضافه کنید به این که دعواها و تنش ها بین ایرانی ها و عراقی ها (به خاطر خستگی مفرط) شدیدا بالا می گیره، توی ایران هم همین مشکل بین نیروی انتظامی و مردم به وجود میاد، بین خود مردم هم همینطور.
همچنین هجوم جمعیت به پنجره ها و هل دادن ها، خطرات جانی رو زیاد می کنه و ....
ولی پارسال که نیاز به چک کردن ویزا نبود، فقط کافی بودن گذرنامه رو بدی تا مهر کنه و رد بشی. تازه همین هم معطلی داشت. دیگه چه برسه به چک کردن مانیفست و .....
پاسخ:
سلام
ما ارتباطی با سازمان حج نداریم.
هدف ماترویج پیاده روی اربعین هست.
دولت عراق با توجه به مشکلات مالی جدی که دارد مخالف حذف ویزا است
سلام من میخوام عاشورا ثبت نام کنم. آیا تا اون موقع دیر شده?
پاسخ:
سلام
مشخص نیست. برخی مسئولان گفتند فرصت یک ماهه هست
با سلام من ثبت نام کردم 5 نفره ویک نفر دیگر به ما اضافه شد در ویرایش ثبت نام نمیشود انرا اضافه کرد چه کار کنم راهنمائی فرمائید
۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۰۴ آن ذره که به حساب ناید، مائیم...
سلام
خسته نباشید در جواب خانوم زهرا که پیام گذاشتن:
(سلام
خدا قوت. 
ببخشید شما کاروانی سراغ ندارین که خانم ها را جداگانه به صورت کاوران به کربلا در اربعین ببرند.
چون من دختر تنهام و مشتقاق رفتن به کربلا در اربعین هستم.
ممنون از راهنماییتون.)

کاروان ما خانوم هم میبره 
حرکتمون از مشهد هست 
اگه مایل بودن شماره مدیر گروهمون رو بدم

یا علی...
پاسخ:
سلام
برای جلوگیری از برخی مشکلات لطفا کاروان و مسئئولینشان را معرفی کنید تا بعد ز بررسی امکان اطلاع رسانی فراهم شود.
چرا در سامانه فقط مرز شلمچه قابل انتخاب است؟
۱۶ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۳۷ عاشق بین الحرمیمن
باسلام.میشه باخودمون برای رفتن تا کربلا باماشین خودمون بریم.ممنون.
پاسخ:
سلام
به دلیل مشکلات امنیتی امکان ترانزیت ماشین به عراق وجود ندارد
سلام پاسپورت من تا اخر 97 اعتبار دارد ام در هنگام ثبت نام ارور پاسپورت نا معتبر میدهد 
مفهوم این ارور چیست 
پاسخ:
سلام
طبق راهنمای سامانه تاریخ انقضا گذرنامه باید میلادی وارد کنید
دانشجو ها برای اعزام به عتبات چه باید بکنند، یک راه کار ساده بدون پیچ و خمهای اداری و پاسپوردی که اصولا" نظام وظیفه جهت صدور مجوز ایجاد میکند، بیابید.
با عرض سلام وخسته نباشید به شما وتمام همکارانتان پارسال از مرز تا مهران سرویس وجود نداشت ممنون میشیم اگه پیگیری بشه چون ما اخر شب بود ریسدیم مرز و چادر خالی نبود وسیله هم گیر نمیومد اگه میشه یه فکری برای زائرینی که نیمه شب از کربلا به مهران میرسند بکنید با تشکر 
 باسلام  من مشکل تهیه ویزا دارم وتا زمانی که ثبتنامم قطعی نشده  نمیتونم ویزا بگیرم لطفا راهنماییم کنید

سلام

در این ثبت نام برای رسیدن به نجف فقط از راه زمینی امکان پذیر است؟ یا از طریق هوایی هم میشه رفت نجف و پیاده روی رو شروع کرد؟

پاسخ:
طبق آخرین اطلاعیه همه زائران انفرادی اربعین  چه زمینی چه هوایی باید در این سامانه ثبت نام کنند.
باسلام وخسته نباشید وتشکراززحمات شمامیخواستم خواهش کنم تاراهی برای سفرمامهاجرین افغانی نیزفراهم کنید.شیعه هستم ومشتاق زیارت اباعبدلله اماتابحال برایم پیش نیامده      ممنون میشیم                                                                                                                              
سلام
برای سفر هوایی هم باید در سایت سماح ثبت نام کنیم ؟
پاسخ:
سلام
طبق آخرین اطلاعیه همه زائران انفرادی اربعین  چه زمینی چه هوایی باید در این سامانه ثبت نام کنند.
دوستانی که برای اربعین ویزا میخوان الان دفتر سازمان حج تهران داره ویزا میده من تازه گرفتم مهلتش سه ماه است یعنی تا بعد اربعین چهل دلار میگیره و ده هزار تومان ادرسش تهران ضلع جنوب شرقی میدان فلسطین تلفنش 66956871یه روزه هم ویزا میده هم انفرادی هم مانیفست
پاسخ:
سلام
طبق آخرین اطلاعیه همه زائران انفرادی اربعین  چه زمینی چه هوایی باید در این سامانه ثبت نام کنند.
۱۶ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۵۱ شهاب گودرزی
سلام وقت بخیر
ما جمعی دانشجو هستیم
پارسال برای زیارت اربعین پاسپورت گرفتیم و پاسپورتامون دارای تاریخ هست تا سال 97
 لطفا مراحلی که "امسال" برای حضور در زیارت اربعین را بگذرانیم را به صورت شفاف بیان کنید
اجرتون با حضرت مادر (س)
پاسخ:
سلا
شما باید اجازه خروج از کشور را بگیرید. مراحل آن مشابه مراحل گرفتن پاسپورت می باشد.
سلام ببخشید می خواستم ببین شما کاروان پیاده روی برای اربعین معرفی نمی کنید ؟
در به در دنبال کاروانم
خواهشا معرفی کنید
پاسخ:
سلام
کاروان هایی که عمومی ثبت نام کنند و مطلع شویم اطلاع رسانی خواهیم کرد.
*البته این ثبت نام ها معمولا از محرم شروع خواهد شد تا چند هفته قبل از اربعین
با سلام...قیمت دقیق یا حدودا به کربلا چقدره....با تشکر
سلام
خدا قوت. 
ببخشید شما کاروانی سراغ ندارین که خانم ها را جداگانه به صورت کاوران به کربلا در اربعین ببرند.
چون من دختر تنهام و مشتقاق رفتن به کربلا در اربعین هستم.
ممنون از راهنماییتون.
پاسخ:
سلام علیکم
برخی کاروان هایی که خانم ها را می برند بصورت جداگانه می باشد. البته برخی کاروان ها محدودیت حضور یکی از محارم را دارند.
موقع شروع ثبت نام ها در سایت اطلاع رسانی خواهیم کرد
سلام.توی صفحه اول سایت پیش ثبت نام نوشته"به اطلاع می رساند; تردد زائرین انفرادی از مرزهای زمینی به کشور عراق، ممنوع میباشد " ولی تویه قسمت از راهنما به اعزام شخصی اشاره شده. لطفا بصورت کامل اطلاع رسانی کنید که آیا برای اربعین باید حتما بصورت کاروانی اعزام شد یا زائران مثل پارسال می تونند با مراجعه به مرز ها وارد عراق شوند؟؟؟؟

منتظر پاسختون هستم.لطفا جوری پاسخ بدید که جای ابهام وجود نداشته باشه
پاسخ:
سلام
سامانه ثبت نام  مربوط به سازمان حج و زیارت می باشد و ما صرفا اطلاع رسانی کردیم.
طبق گفته مسئولین افراد بصورت گروهی ساماندهی می شوند ولی از آنجا که ممکنه افراد با وسایل شخصی تا مرز بروند امکان ثبت ماشین شخصی برای ساماندهی وسایل نقلیه زائران فراهم شد است.
سلام خسته نباشین. من دانشجو هستم و خدمت سربازی ندارم.شرایط ویزای دانشجویی چی هست ؟ از کی برای پاسپورتم اقدام کنم ؟؟؟ ممنون میشم راهنماییم کنین .یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم
برای این منظور باید واحد آموزش دانشگاه مراجعه کنید و روند اعطای گذرنامه دانشجویی را طی کنید و اجاز خروج را برای ایام اربعین بگیرید تا در خروج از کشور دچار مشکل نشوید
سلام
من گذرنامه دارم و اعتبار هم دارد. ولی دانشجو هستم. دانشجوها در حالت معمولی باید پیگیری های زیادی (از جمله 500 هزار تومن وثیقه و امضای تعهد نامه ی محضری و .. ) انجام بدهند تا مجوزی خروج از کشورشان را نظام وظیفه بدهد.
می خواستم بپرسم با همین گذرنامه ای که دارم و بدون گرفتن مجوز خروج از کشور می شود اربعین به کربلا بروم؟
پاسخ:
سلام
از لحاظ قانونی باید آن روند را طی کنید
کاسه تجارتی شروع شد
در ضمن اگر کسی فعلا پاسپورت نداشته باشه برای ثبت نام چه کاری باید انجام دهد
با عرض سلام وخسته نباشید
اگر بخواهیم بدون کاروان و به صورت انفرادی در پیاده روی شرکت کنیم در سامانه چه اقداماتی لازم است انجام شود. با تشکر
۱۵ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۶ اربعین حسینی
سلام،من نوزاد 9ماهه دارم،میخواستم بدونم مشکلی برای آوردنش نیست؟ و اینکه باید براش گذرنامه بگیرم؟
پاسخ:
سلام
گذرنامه باید گرفته شود. سال های گذشته زائران زیادی با خودشان نوزاد می آوردند ولی برای اینکه دچار مشکل نشوید حتما باکسانی که تجربه دارند ارتابط بگیرید و از تجربیاتشان استفاده کنید
من میخوام انفرادی سفر کنم چیکارکنم ؟ سرگروه یا عضو از کجا بیارم؟ راهنماییم کنید لطفا. 
سلام خسته نباشید گروه ما میخواهد با وسایل نقلیه خود عازم شوم تا مرز در کربلا و نجف هم اسکان داریم در شهر مهران نیز اسکان داریم آیا با ثبت نام در سایت با مشکل محدودیت مواجه نمیشویم ؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
با توجه به امکان ثبت ماشین شخصی در سامانه گویا برنامه ریزی هایی برای ساماندهی وسایل شخصی در نظر گرفته شده است.
با سلام 
اگر شخصی تنها بخواهد ثبت نام کند باید  برای خودش گروه پیدا کند ؟ 
یا شما او را در گروه های دیگر قرار میدهید ؟ 

__________________________
همچنین اگر 2 نفر بخواهند سفر کنند  بازم همنطور است ؟
گروه 2نفری هم میشود ؟ 
۱۵ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۲۳ فاطمه از تهران
سلام خسته نباشید من فردا برای ویزا اقدام کنم میرسم به ثبت نام؟

سلام
تاریخ انقضا گذرنامه من 18/10/94 هست. اعتبارش برای پیاده روی اربعین کافی نیست؟
پاسخ:
سلام
در اطلاعیه اعلام شده تا آخر سال باید اعتبار داشته باشد.
سلام وقتتون بخیر.
من از تحصیل دانشگاه انصراف داده و دفترچه خدمت سربازی فرستادم و اسفند ماه خدمتم شروع میشه.
نه اشتغال به تحصیل میتونم بگیرم و نه پایان خدمت دارم. یکی از الزامات گذرنامه شامل حال من نمیشه و نمیتونم بگیرم... درسته؟
پاسخ:
سلام
به سازمان وظیفه عمومی ناجا مراجعه کنید یا به سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۸۰تماس بگیرید
با سلام و خدا قوت 
قیمت نهایی و قطعی ویزای کشور عراق برای مراسم پیاده روی اربعین حسینی در چه تاریخی معلوم و اعلام میشود 
پاسخ:
سلام
در بخش راهنما سامانه توضیحات داده شده است.
سلام ببخشید یه راهنمایی کنید من رو از کجا میتونم ویزا رو تهیه کنم 
پاسخ:
سلام
طبق اطلاعیه سازمان حج از طریق ثبت نام در سامانه سماح
 سایت سماح فقط برای ایرانی ها تهیه شده پس ما مهاجرین افغانستانی که کد ملی نداریم پاسپورت نداریم فقط کارت شناسایی اداره اتباع را داریم چکار کنیم لطفا ما مهاجرین را از این ثواب و این زیارت محروم نکنید نمیدانید کسانی که پارسال مشرف شدن به عتبات چقدر برای شما مسولین دعا کردند لطفا به ما جامانده های سال گذشته هم فرصتی بدهید ۰لطفا یک ساز و کاری هم برای مهاجرین افغانستانی فراهم کنید

 خواهش میکنم 
پاسخ:
سلام علیکم
امیدواریم با هماهنگی مسئولین ایرانی و عراقی و رفع مشکلات امکان پیاده روی اربعین  برای برادران و خواهران افغانستانی فراهم شود.
باسلام تا جایی که اطلاع داریم دولت عراق پارسال ویزا اربعین رایگان اعلام کرده بود ولی بعض دوستان باز هم از مردم پول گرفتن در موردساماندهی تا جایی که اینجانب از مرز چزابه میدانم مردم به طور خودجوش به مسافران وعده های غذا میدادم
پاسخ:
سلام علیکم
دولت عراق سال پیش، حدودا دو هفته قبل از اربعیناعلام کرد که در مرز ها ویزای آزاد صادر می کند و مبلغ آن از 80 دلار شروع شد تا 1 دلار ولی بعد از استقبال فراوان زائران و عدم برنامه ریزی دولت عراق برای صدور ویزا برای این همه زائر منجر به معطلی و سردرگمی چند روزه زائران در مرزها شد که با هماهنگی های انجام شده با دولت عراق برای رف این مشکلات کلا ویزا برداشته شد.
سلام، طبق این خبر، برای ثبت نام، شماره ی گذرنامه نیاز است، کسی مثل من که تاریخ انقضای گذرنامه ام تمام شده و مجددا درخواست میخوام بدم تکلیفش چیه?

با تشکر
پاسخ:
سلام علیکم
برای ثبت نام فرصت هست. حداکثر زمان درخواست گذرنامه جدید و صدور آن،20 روز می باشد.بعد از آن می توانید ثبت نام کنید
۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۵۳ عاشق اهل بیت
 سلام
باید گذر نامه داشته باشیم
 اگر نداشته باشیم و الان اقدام کنیم
 چه مقدار طول می کشد تا   گذرنام هرا به ما بدهند
 نحوی ثبت  نام چطوری است
 وآیا  شرایط خاص سنی و... دارد
 در پناه حق

پاسخ:
ُسلام
در صورت آماده بودن مدارک حداکثر زمان ارسال گذرنامه به منزلتان 20 روز می باشد.
از فردا ثبت نام در این آدرس شروع می شود
سلام ۰

باید مسولین دنبال این باشن رفتن زائران تسهیل بشه نه اینکه برای اینکه چند روز لب مرز شلوغ نشه سعی کنیم رفتن مردم را سخت کنیم تا به عده ای سخت نگذره اگر این کار باعث بشه تعداد زائران کم بشه ۰۰۰خدا کنه اینطور نشه ۰



سلام پس کلیپ هفته رو بزارین عکس جدید ازپیاده روی هم قرار بدین باتشکر
پاسخ:
سلام
در حال آماده سازی است و ان شاالله در اولین فرصت بارگذاری خواهد شد.
سلام لطفا پاسخ دهید .آیا بصورت انفرادی و بدون ثبت نام سایت میشه ویزا عراق گرفتم 
پاسخ:
سلام
هنوز مشخص نیست.
گویا  برای رفع مشکلات سال پیش در مرزها، برنامه ریزی بهتری صورت گرفته است.
سلام دو سوال داشتم اول اینکه این سایت نام کاربری می خواهد و امکان ثبت نام هم ندارد چطور باید وارد سیستم شویم؟
دوم آنکه ما دوخانم هستیم  پارسال هم  در پیاده روی بودیم و به دنبال یک کاروان هستیم که  انشاالله در پیاده روی شرکت کند اما رفت به عراق و برگشت به ایران هوایی باشد ترجیحا روزهای پیاده روی اش از سه روز بیشتر باشد. دانشجو هم نیستیم. می توانید کاروانی را معرفی کنید در تهران یا قم؟
پاسخ:
سلام علیکم
ان شاالله در ایام ثبت نام اطلاع رسانی خواهیم کرد
۱۳ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۵۲ دفاع آستانه
راستی چرا هرجایی کانال دارید الا بیسفون ایرانی؟!؟!؟!؟!
پاسخ:
موفق به گرفتن کانال در بیفون نشدیم.پیگیری گرفتن کانال هستیم
۱۳ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۵۰ دفاع آستانه
وی افزود: قیمت ویزا در مناسبت اربعین باید ویژه باشد تا تسهیلات برای همه‌ی مردم کشور فراهم شود.
میبایست ویزای ورود به کشور بسیار دوست عراق رایگان باشد ، نه فقط اربعین بلکه هر زمانی، کار صحیح تهیه ویزا از قبل است ولی ان شاء الله مانند سال قبل مسئولان ضد هم و ضد فعل خودشان کلام نرانند..که بدون ویزا 40 دولاری ورود ممنوع است در حالی که همان زمان مردم در حال ورود بدون ویزا به خاک عراق بودند
در ثانی مگر تمام مردم مطلع میشوند از سایت جدید الاحداثتان یا اصلن سر در میآورند از این بازی ها که شرط میگذارید برای زیارت؟؟گیت هایتان همان جا ویزا صادر و ثبت کنند هم مشکلی پیش نمی آید
پاسخ:
تنها راه ساماندهی مناسب زائران قبل از حرکت است. چون در صورت حضور میلیونی زائران در مرز ، کمترین زمان معطلی(حتی یک دقیقه) منجر به سردرگمی چند روزه زائران در مرزها خواهد شد.
سلام ببخشید من زیاد اشنا نیستم یه سوال داشتم 
من با دو تا از دوستان براب اربعین می خواستیم بریم 
باید اینجا داخل سایتی که معرفی شده ثبت نام کنید 
بعد تاریخ خروج از مرز دست خودمونه 
یعنی ما خودمدن می تونیم برنامه ریزی کنیم مثلا 4 اذر وارد عراق شیم یا اینها زمان می دن؟
ممنون
پاسخ:
سلام علیکم
از 15 شهریور ثبت نام شروع می شود.هنوز جزئیات نحوه ساماندهی مشخص نشده است.
قرار است ساماندهی به نحوی باشند که زائران در مرزها سردرگم نشوند.
آیا از الان امکان این هستش که برای اربعین ویزا انفرادی تهیه کرد
پاسخ:
سلام
معمولا ویزا یک ماه بیشتر زمان ندارد.
سلام من میخوام انفرادی برم آیا باید در سایت ثبت نام کنم.و ویزا انفرادی رو به من میدن
پاسخ:
سلام علیکم
طبق اطلاعیه سازمان حج همه باید ثبت نام کنند. گویا ویزاها بصورت گروهی صادر می شود.
انشاالله که سازمان حج و زیارت تصمیم نداشته باشه که از این حرکت مقدس کاسبی کنه با این سامانه که یه طرفش بانک ملیه
پاسخ:
تنها راه ساماندهی مناسب زائران قبل از حرکت است. چون در صورت حضور میلیونی زائران در مرز ، کمترین زمان معطلی(حتی یک دقیقه) منجر به سردرگمی چند روزه زائران در مرزها خواهد شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی