پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات


تمرین مقاومت کودکان عراقی در مسیر کربلا

نبرد کودکان و نوجوانان عراقی با داعش در طرح «رحلة السماویة» در حاشیه پیاده‌روی اربعین


اربعین و حضور نوجوانان در مسیر پیاده‌روی، فرصت مناسبی است برای انتقال مفاهیم و پیام‌های عاشورایی که امروزه انگیزه حضور و مقاومت جوانان عراقی در جبهه مبارزه با اسلام تکفیری شده است.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه اینترنتی پیاده‌روی اربعین (ARBAEEN.IR)، چند سالی است که برخی جوانان ایرانی اقدام به انجام عملیات فرهنگی-آموزشی در گروه فرهنگی و تربیتی «بنون» کرده‌اند؛ گروهی که با طراحی یک عملیات و بازی برای کودکان و نوجوانان در منطقه عملیاتی شلمچه سعی داشته است تا پیام‌های دفاع مقدس را منتقل کند. حال پس از چند سال، امروز در مسیر پیاده‌روی نجف-کربلا شاهد حضور برخی از خادمان این گروه در کنار عده‌ای از جوانان عراقی برای ارائه یک برنامه فرهنگی و تربیتی برای کودکان و نوجوانان عراقی هستیم.

در میان راه، نوجوانان و کودکان عراقی دعوت به حضور در یک بازی و نمایش می‌شوند. پس از ثبت‌نام و دسته‌بندی بچه‌ها، فرمانده عملیات بچه‌ها را توجیه کرده و آنان را برای حضور در میدان نبرد آماده می‌کند.

نمایش و بازی، با ناله و فریاد یک جوان عراقی که بچه‌ها را از هجوم داعش و به غارت رفتن اموالشان خبر می‌دهد و کودکان و نوجوانان با فرمانده خود هم‌عهد می‌شوند تا مردم را از ظلم گروه داعش نجات دهند.

بچه‌ها در صف‌ها سربندها را برای دوستانشان که امروز نقش هم‌رزم یکدیگر را دارند بسته و آماده حرکت می‌شوند. یکی دو نفر روحانی که در لباس نظامی هستند سعی دارند تا مفاهیم عاشورایی و دینی را در طی مراحل این بازی به بچه‌ها منتقل کنند. پس از تمرین اولیه و آموزش نظامی کوتاه، به هرکدام یک از بچه‌ها اسلحه داده شده و آماده نبرد با دشمنان خود می‌شوند. روحانی که در نقش یکی از فرماندهان نبرد علیه داعش نمایان شده است، ندای لبیک یا حسین سر داده و همه بچه‌ها با همین فریاد در صف‌های خود با رژه رزمی به راه می‌افتند.

عبور از خاکریز و سنگر و تونل‌ها بخشی دیگر از مراحل این برنامه است. به ناگهان در میان راه یکی از فرماندهان شهید شده و همه بالای سر او حلقه می‌زنند و آخرین حرف‌های او را می‌شنوند. وصیت‌های او، پیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و تشویق به مقاومت و مبارزه با دشمنان اسلام است و این‌که شما باید این مسیر را ادامه دهید.

اکنون، بچه‌ها پس از وداع با یکی از فرماندهان شهید خود، به سمت مواضع گروه داعش که در پشت خاکریزها بوده حرکت کرده تا انتقام خون شهیدشان را بگیرند. حمله به مواضع گروه داعش و دستگیری برخی از فرماندهان آن‌ها پایان‌بخش این نبرد کودکان است که به آن‌ها نوید پیروزی و برتری بر دشمنان اسلام را می‌دهد.

در پایان با سوار شدن بر ماشین ارتش عراق و با سرود‌های پیروزی که از بلندگوی آن شنیده می‌شود، به میان خانواده‌های خود رفته تا به سمت کربلا ادامه مسیر دهند؛ مسیری که حالا بچه‌ها باید با نگاهی دقیق‌تر قدم بردارند.

این برنامه کاری است از گروه «بنون» که با همکاری نیروهای عراقی، در ستون 286 مسیر پیاده‌روی نجف-کربلا و در نزدیکی موکب امام رضا علیه‌السلام برگزار می‌شود.













نظرات  (۳)

تقدیم به شهید مدافع :

تیغ ها بر حنجر است و مشمئز تصویر ها/ عربده بر کوی و برزن می زند تکفیر ها

بشکند، ویران کند مجنون مستی وز پی اش/ کف زند ساحر برایش در صف جنگیر ها

مرغکان،بی آشیان، در پشت درهای جهان/ مانده ام حیران و سرگردان در این تقدیر ها

روزگارم پر شده از منعت های زمین/ خسته ام از این حساب و این همه تدبیر ها

آتشی در جان عشّاق است و اینجا هرکسی/ بی خبر از سرّ نابش می کند تفسیر ها

دست روحم را بگیر و با خودت بالا ببر / پرگشایم، بگذرم از دام این تزویر ها

می روی تا عرش بی پرسش چو در میدان حرب/ پاسخش را گفته ای در بین آن شمشیر ها

شیر مادر شد عجین با شهد عشق کربلا/ با امیدی که به میدان پا نهی چون شیـــــر ها

غرق ذات حق شدی؛ گویی علی اکبر شدی/ می رسد بر گوش جانم همچنان تکبیر ها

با دلت پر می کشم از این قفس ها بگذرم/ رمز پرواز تو اکنون بشکند زنجیر ها

انعکاس شوق تو، شعر وجود آینه/ نور می ریزی به جامش می شود تکثیر ها

می شود بیدارجان عالمی،خیزد به پا/ سرنوشت قوم ها باید کند تغییر ها

خدا حواسش بهشون باشه 
به حول قوه الهی پیروزیم
حرکتی واقعا زیبا البته در کنار این حرکتهای نظامی حتما باید بیشتر با معارف دینی و اخلاق ائمه اطهار هم آشنا بشن که حتما این کارها هم انجام می گیرد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی