پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

وزیر بهداشت: هیچ بیماری زائران اربعین را تهدید نمیکند


حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه بازدید از مرز بین‌المللی شلمچه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به همراه رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور از مرزهای مهران، چزابه و شلمچه بازدید به عمل آورده تا از خدمات‌رسانی به زائران مطلع شویم.

وی در ادامه گفت: از خدماتی که در بیمارستان و مرکز بهداشتی در مرزها به زائران ارائه می‌شود در پایانه‌های مرزی بازدید به عمل آمد، همچنین وضعیت بهداشتی و خدماتی که باید به زائران ارائه شود به طور کلی قابل قبول بوده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: البته هنوز به اوج شور مراسم اربعین نرسیده‌ایم و نمی‌شود گفت که امکانات و توان ما متناسب با این مراسم بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: در مقایسه با سال گذشته این مراسم و خدمات‌رسانی به زائران قانونمند‌تر بوده و تلاش بیشتری صورت گرفته است.

 وی عنوان کرد: از نظر بهداشتی پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته اما در آن طرف مرز نیز نزدیک به یک‌هزار پزشک و پرستار مستقر هستند و همزمان از تمام استان‌های کشور برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین، در مسیر زائران مستقر هستند.

 قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: چیزی که در این مرزها مشاهده شده شور حسینی زائران است امیدوارم که زائران در سلامت کامل به این سفر رفته و به زائران این اطمینان داده می‌شود که بیماری خاصی وجود ندارد و از صحبت‌هایی که در خصوص انتقال بیماری وبا زده می‌شود جای هیچ نگرانی را ندارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: از دو ماه پیش در تلاش هستیم تا این بیماری را کنترل کنیم و در این خصوص با همکاران عراقی در وزارت بهداشت این کشور تعامل لازم را داشته‌‌ایم، در این خصوص جلساتی گرفته شد، کلرزنی انجام گرفته و امروز هم در مهران نشست مشترکی در خصوص بیماری وبا داشیم.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه گفت: رعایت بهداشت عمومی برای سلامتی زائران بسیار حائز اهمیت است به هر حال در مسیر موکب‌هایی هستند که دادن اغذیه را بر عهده دارند و یا آشامیدنی‌های مختلفی را ارائه می‌کنند، البته وزارت بهداشت مطمئناً در این خصوص نظارت‌های ویژه‌ای دارد اما افراد نیز باید در انتخاب خوراکی‌ها دقت کنند.

وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس، مبنی بر کافی بودن امکانات بهداشتی نسبت به جمعیت زائران عنوان کرد: می‌توانیم بگوییم در بعضی از قسمت‌ها امکانات کافی نبوده خصوصاً در بحث سرویس‌های بهداشتی در برخی پایانه‌ها مشاهده شد که جمعیت صد برابر نسبت‌ به سال‌های قبل افزایش داشته اما هنوز کمبودهایی در این خصوص احساس می‌شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: به نظر می‌رسد در سال‌های آینده این نقص‌ها برطرف شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشور عراق در حال حاضر ناقل بیماری خاصی نیست و جای نگرانی وجود ندارد و تمام مسائلی که در خصوص بیماری وبا وجود داشته در حال حاضر تحت کنترل است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی