پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

سردار نجات: حفظ وحدت جهان اسلام؛ مأموریت ویژه ما در اربعین

 

 

معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اینترنتی پیاده‌روی اربعین (ARBAEEN.IR) درخواست خود از زائران ایرانی را تلاش برای حفظ وحدت جهان اسلام عنوان کرد.

ایشان گفت: ما زائران ایرانی در مسیر پیاده‌روی باید به یاد داشته باشیم که به غیر از عشق به امام حسین علیه‌السلام، یک مأموریت دیگری هم داریم و آن وحدت جهان اسلام است. لذا باید از این مهمان‌نوازی مردم عراق و عشایری که در این‌جا هستند تشکر کنیم که با این همه دست‌ودل‌بازی و رأفت و محبت از شیعیان پذیرایی می‌کنند. واقعاً باید قدر مردم عشایر عراق را دانست. مردمی که درگیر جنگ و مشکلات هستند، اما مثل سال‌های قبل پذیرای این همه زائر بوده‌اند.

معاون فرهنگی سپاه افزود: این پدیده‌ای است که در هیچ کجای دیگری از دنیا نمی‌بینید که مردم از همه‌ی مال خود بزنند و بیایند اینجا پذیرایی کنند. این بیست میلیون نفر می‌آیند و هیچ کمبودی از آب و آذوقه ندارند که این یکی از برکات خون امام حسین علیه‌السلام است. این حس مهمان‌نوازی و هم‌نوع‌دوستی نیز چیز دیگری است که اهل بیت منتقل کرده‌اند. در کجا این‌گونه است که فردی از یک جای دنیا حاضر باشد از همه زندگی خودش برای افرادی که از جای دیگر دنیا می‌آیند خرج کنند؟

یک موقعی در زمان صدام، ما و عراقی‌ها می‌جنگیدیم و حالا آن‌ها آمدند از ما پذیرایی می‌کنند. از این‌جا مشخص می‌شود که استکبار دنبال این بوده است که وحدت جهان اسلام را بر هم بزند؛ لذا مردم باید همه کارشان این باشد که وحدت جهان اسلام را حفظ کنند.

سردار نجات در ادامه به دشمن‌شناسی اشاره کرد و گفت: ایرانی و عراقی و سوری و لبنانی باید به دنبال وحدت بوده و این‌که در این رفت‌وآمدها تلاش کنیم که دشمنان اسلام را بشناسیم. تکفیری‌ها عامل چه کسانی هستند؟ به غیر از این است که عامل ارتجاع عرب و آمریکا و صهیونیست‌ها هستند؟! این‌ها هستند که در کشورهای دنیادارند مسلمانان را به خون و آتش می‌کشند. این موضوعی است که باید به مردم مسلمان دنیا مخابره شود. اگر ما این کار را در ذیل این پیاده‌روی اربعین انجام بدهیم و قدردانی کنیم بیشترین رسالت خودمان را انجام داده‌ایم.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی