پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

شیخ ابوفاطمه:

«پیاده روی اربعین» موجب انس و الفت بیشتر دو ملت ایران و عراق شده است

«شیخ ابوفاطمه» که از شاگردان درس خارج آیت‌الله بهجت(ره) بوده و از علما و مبلغین کشور عراق به حساب می‌آید، چندین سال است که به عنوان یکی از مسئولان موکب "شباب المنتظر" خدمت می‌کند. 
 
در ادامه فرازهایی از آنچه حجت الاسلام ابوفاطمه در اولین شب خاطره پیاده روی اربعین برای شرکت کنندگان در این محفل انس گفته است را می‌خوانید: 

 

به گزارش ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین"اولین شب خاطره پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی" که تالار فارابی دانشگاه هنر برگزار شد، میزبان خاطره‌گویی‌های متنوعی بود. مسئول موکب "شباب المنتظر" یکی از مهمانان این شب خاطره بود.
هرساله در ایام اربعین حسینی، در تمامی مسیرهای منتهی به کربلای معلا، ده‌ها هزار "موکب" جهت پذیرایی از میلیون‌ها زائر امام حسین(ع) که به جهت بزرگداشت اربعین حسینی و مواسات به حضرت زینب(س)، پیاده خود را به کربلا می‌رسانند، برقرار می‌شود. موکب‌ها در واقع چادرها و ایستگاه‌های صلواتی هستند که در ایام اربعین حسینی به مدت 20 روز توسط هیئت‌ها برقرار می‌شوند و به صورت شبانه روزی مشغول خدمت به زوار هستند و همه گونه خدمتی از پذیرایی، استراحت، خواب و حمام گرفته تا ماساژ و خدمات درمانی را ارائه می‌دهند.  

«شیخ ابوفاطمه» که از شاگردان درس خارج آیت‌الله بهجت(ره) بوده و از علما و مبلغین کشور عراق به حساب می‌آید، چندین سال است که به عنوان یکی از مسئولان موکب "شباب المنتطر" خدمت می‌کند.
در ادامه فرازهایی از آنچه حجت الاسلام ابوفاطمه در اولین شب خاطره پیاده روی اربعین برای شرکت کنندگان در این محفل انس گفته است را می‌خوانید:
«پیاده‌روی اربعین» موجب انس و الفت بیشتر دو ملت ایران و عراق شده است/ مگر می‌شود که در روی کرۀ زمین میان دو کشوری 8 سال جنگ باشد و بعد، این دو ملت با هم روابط دوستانه‌ای به این شکل برقرا کنند؟ اما ...
•     همه می‌دانند که بین دو کشور ایران و عراق 8 سال جنگ بود، اما بعد از جنگ و به خصوص بعد از سقوط صدام، از برکت محبت امام حسین(ع) و مراسم اربعین حسینی، همه چیز عوض شد و روابط دو ملت به خوبی شکل گرفت. بعد از جنگ میلیون‌ها زائر عراقی برای زیارت امام رضا(ع) به ایران می‌آمدند و میلیون‌ها زائر ایرانی هم برای زیارت عتبات به عراق می‌روند. مگر می‌شود که در روی کرۀ زمین میان دو کشوری 8 سال جنگ باشد و بعد، این دو ملت با هم روابط دوستانه‌ای به این شکل برقرا کنند؟ اصلاً همۀ دنیا و به خصوص آل‌سعود از این امر تعجب کردند چون انتظار داشتند که بعد از جنگ، بین دو ملت فاصله‌ها و اختلافات عمیقی حاصل شود، اما دیدیم که به برکت محبت اهل بیت و زیارت اربعین، این طور نشد.
امروز بیش از 90 درصد مردم عراق ملت ایران را دوست دارند
•    امروز اکثریت مردم عراق (می‌توانم بگویم بیش از 90 درصد مردم عراق) ملت ایران را دوست دارند. از زمان قدیم که به حرم امیرالمؤمنین می‌رفتیم، عراقی‌ها بین خودشان می‌گفتند که این حرم و این گنبد طلا را ایرانی‌ها درست کرده‌اند و از این بابت، انس و الفتی بین خود و مردم ایران احساس می‌کردند.

باید تلاش‌های بیشتری برای بزرگداشت اربعین حسینی صورت گیرد
•    ما به خاطر تلاشی که برخی از دوستان برای بزرگداشت پیاده‌روی اربعین انجام داده‌اند، از جمله برخی فیلم‌های مستند که به صورت خودجوش تولید شده و همچنین مراسم «اولین شب خاطرۀ پیاده‌روی اربعین» خدا را شکر می‌کنیم، اما باید بگویم که این بسیار کم است و باید بیش از این‌ها در بزرگداشت و تبلیغ اربعین کار شود.
•    از سقوط صدام تا به امروز دولت، ملت عزیز و برادر ایران کمک‌های زیادی به ملت عراق کرده‌اند که جای تشکر دارد، ولی بنده تقاضا دارم که به این موکب‌ها و به این ایستگاه‌های صلواتی که به زائرین اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند، توجه و یاریِ ویژه‌ای کنید. چون اثرات این‌ موکب‌ها از ابعاد مختلف بسیار وسیع و ماندگار است. البته تاکنون شاهد مساعدت‌های ملت ایران به موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی بوده‌ایم اما خیلی کم است و جوابگوی این جمعیت میلیونی زائرین اربعین نیست.
علی‌رغم تلاش دشمن، سال به سال بر جمعیت زائرین اربعین افزوده می‌شود
•    در زمان خلافت بنی‌العباس، می‌گفتند هر کس به زیارت اباعبدالله(ع) برود یک دستش را قطع می‌کنیم، باز هم زائرین حسین(ع) می‌رفتند و همین‌طور شرایط را سخت‌تر کردند تا جایی که گفتند از هر دونفر زائر یک نفر را می‌کشیم، اما باز هم زائرین می‌رفتند. در ایام حکومت حزب بعث و صدام هرکس برای زیارت اربعین، پیاده به کربلا می‌رفت، حکمش اعدام بود، ولی باز هم زائرین می‌رفتند. امروز هم علی رغم بمب‌گذاری‌های متعدد و تهدیداتی که وجود دارد شاهد حضور میلیونی زائرین اربعین هستیم.
•    آل سعود دوست دارند به هر نحوی و با خرج میلیون‌ها دلار، کاری کنند که زائرین اربعین برای زیارت اباعبدالله(ع) نیایند اما به برکت امام حسین(ع)، می‌بینیم که علی‌رغم تلاش دشمن، عاشقان اباعبدالله(ع) از همۀ دنیا می‌آیند و سال به سال بر جمعیت زائرین اربعین افزوده می‌شود.
ارتباط میان محبت اباعبدالله، زیارت اربعین و ظهور صاحب الزمان(عج)

•    مشاهدۀ مستند «الزائر-اینجا عصر ظهور است»(پخش شده در مراسم شب خاطره) در خصوص پیاده‌روی اربعین و سخنان آن زائر لبنانی در مورد حضرت صاحب الزمان، توجه انسان را به رابطۀ میان محبت اباعبدالله، زیارت اربعین و عصر ظهور امام زمان جلب می‌کند. زیارت اربعین دو رو دارد، یک رویش اباعبدالله است و روی دیگرش «مهدی المنتظر(عج)» است. در واقع این حرکت عظیم و حضور 17 میلیون زائر اربعین حسینی از سراسر دنیا در کربلا، امید ما را به نزدیک‌‌تر شدن ظهور بیشتر می‌کند.
•    یقیناً حضور انقلابی ایرانی‌‌ها در چنین مراسمی می‌تواند اثر مشابه مراسم برائت در حج داشته باشد، بلکه بیشتر.
هرکس می‌خواهد ارتباط محکمی با حضرت صاحب الزمان برقرار کند، «سید علی خامنه‌ای» را تنها نگذارد / قدر نعمت ولایت را بدانید
•    در پایان خدمت دوستان و محبین اهل بیت(ع) عرض می‌کنم که هرکس می‌خواهد ارتباط محکمی با حضرت صاحب الزمان برقرار کند، «سید علی خامنه‌ای» را تنها نگذارد. بنده در عراق با برخی از عرفا و علمای جلیل‌القدر ارتباط دارم که حتی کلمه‌ای فارسی بلد نیستند و یک بار هم به ایران نیامده‌اند، اما با چشم دل، مقام والای این سید بزرگوار را دیده‌اند و می‌‌گویند: «ما خاک پای سید‌ علی خامنه‌ای را، سرمۀ چشم می‌کنیم.» دوستان من! قدر نعمت ولایت را بدانید. همین که در کشوری نفس می‌کشید که سکان‌دارش "سید علی خامنه‌ای" است، باید شاکر خداوند متعال باشید. وضعیت کشورهای همسایۀ ایران، مانند پاکستان، افغانستان و عراق و ... را ببینید و قدر این نعمتی که در آن غرق هستید، را بدانید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی