پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که به عراق سفر کرده است گفت:

رایزنی برای حضور ۲ میلیون زائر ایرانی در اربعین سال آینده

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که به عراق سفر کرده است گفت: در صورت فراهم شدن امکانات سال آینده شاهد حضور بیش از ۲ میلیون زائر ایرانی در اربعین خواهیم بود.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، حجه الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به همراه اوحدی رییس سازمان حج و زیارت کشورمان روز چهارشنبه در ادامه سفر خود به عراق با رییس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت کشورمان در این دیدار با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کربلا و نجف به منظور خدمات دهی بهتر و بیشتر به زائران افزود: خوشبختانه اربعین امسال نسبت به سالهای قبل بسیار با شکوهتر  برگزار شد و این مراسم باشکوه نقش ارزشمندی در گسترش فرهنگ شیعی داشت که باید تقویت شود. 

 


رییس مجلس اعلای اسلامی عراق هم با اشاره به ابعاد ارزشمند معنوی زیارت افزود باید امکانات را به گونه ای فراهم سازیم که  زائران به راحتی رفت و امد کنند.

 


سید عمار حکیم توجه به توسعه خدمات رفاهی و بهداشتی و رفع موانع و مشکلات پیش روی زائران را ضروری دانست.

 


رییس ائتلاف ملی عراق هم دیگر کسی بود که مسئولان حج و زیارت کشورمان با او دیدار کردند.

 


ابراهیم جعفری جمهوری اسلامی ایران را هم پیمانی قوی دانست و افزود همانگونه که کاروانهای ایرانی در مناسک حج بسیار هماهنگ و منظم هستند و با مدیریت خوب زبانزدند باید در عتبات هم اینگونه باشد.

 


حجه الاسلام والمسلمین قاضی عسکر هم در این دیدار  گفت: در صورت فراهم شدن امکانات ، هر سال تا 5 میلیون ایرانی میتوانند به زیارت عتبات عالیات اعزام شوند و این علاوه بر ابعاد ارزشمند معنوی ، درامدزایی خوبی هم بدنبال خواهد داشت. 

 


حجه الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در دیدار رییس بعثه حج عراق هم لزوم بهره گیری از همه ظرفیت های لازم برای افزایش تعداد زایران را یاداور شد و افزود: باید زیر ساخت ها و زیر بناها را برای رسیدن به این هدف فراهم ساخت تا زائران بیشتری بتوانند بین دو کشور تردد کنند. 

 


شیخ محمد تقی مولا رییس بعثه عراق هم در این دیدار با اشاره به اثرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زیارت از افزایش تعداد زائران ایرانی استقبال کرد و گفت باید با تکمیل زیر ساخت ها ، امکانات لازم را فراهم کنیم و از سرمایه گذاری طرف ایرانی نیز استقبال می کنیم.

 


 وزیر حمل و نقل عراق دیگر مسئولی بود که دست اندرکاران حج و زیارت کشورمان با او دیدار کردند.

 


هادی عامری از ارائه طرحی به نخست وزیر عراق به منظور برابری هزینه های زائران خبر داد و افزود: در صورت توافق هزینه های سفر زوار ایرانی به عراق کاهش خواهد یافت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی