پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات اطلاع داد:

ثبت نام پیاده روی اربعین ویژه طلاب و دانشجویان و فارغ التحصیلان از 30 شهریور

زمان ثبت نام از 30 شهریور تا 8 مهر می باشد.اولویت ثبت نام با دانشجویان و طلابی(درحال تحصیل) است که تابحال به زیارت عتبات مقدسه عراق سفر نکرده اند. همچنین فارغ التحصیلان میتوانند در این کاروان ثبت نام کنند.از ثبت نام زوج های جوانی  که در دوران عقد میباشند معذوریم،همچنین زوج های جوان در نظر داشته باشند که محل اسکان ایشان از یکدیگر جدا میباشند.
 
 
به اطلاع میرساند انجمن دانشگاهی توسعه علمی و فرهنگی عتبات عالیات به فضل الهی و با عنایات حضرت حجت(عجل الله فرجه) همچون سنوات گذشته و این بار برای پنجمین بار اقدام به ثبت نام برای پیاده روی کربلا در ایام اربعین حسینی می نماید.از تمامی دانشجویان و طلاب و فارغ التحصیلان خواهر و برادر در خواست داریم جهت ثبت نام در موعد معین که در ذیل آمده است و پس از مطالعه دقیق شرایط اقدام به ثبت نام نمایند.
همچنین درخواست می شود جهت اطلاع رسانی و شراکت در ثواب ثبت نام شدگان ،پوستر زیر را دریافت و در دانشگاه و محله خود نصب نمایید.
 
برای دریافت پوستر اینجا را کلیک نمایید.
 

شرایط و ضوابط سفر :
1)برگزاری این اردو با مجوز سازمان حج و زیارت انجام میگیرد.تمامی زائران از بیمه و ویزای این سازمان بهره مند میشوند،اما ارز مسافرتی به کاروان ما تعلق نمیگیرد.
2)طبق برنامه،مسیر نجف تا کربلا که در حدود90 کیلومتر میباشد را پیاده طی میکنیم.لذا اگر مشکل خاص جسمانی دارید حتما دقت داشته باشید و قبل از تایید نهایی ثبت نام با مسئولان در میان بگذارید.
 (3
بازه زمانی برگزاری سفر حدودا از 13آذر تا 25 آذرماه میباشد،لذا متقاضیان محترم بایستی برای این تاریخ آمادگی داشته باشند.تاریخ دقیق متعاقبا اعلام میگردد.
4)با توجه به نوسانات قیمت ارز و همچنین عدم قطعیت درباره ی بعضی شرایط اردو،علی الخصوص در این چند وقت اخیر که کشور عراق در شرایط بحرانی قرار داشته و دارد،هزینه شرکت در این کاروان  علی الحساب650هزار تومان اعلام میشود که متقاضیان میبایست آنرا در دومرحله پرداخت نمایند.مرحله اول مبلغ3000000 ریال و مرحله دوم مبلغ3500000ریال.شایان ذکر است در صورت انصراف در هرمرحله،هزینه هایی که کاروان برای شما انجام داده(هزینه هایی چون : تهیه ویزا،هماهنگی اسکان عراق،رزرو اتوبوس ایران و عراق و....) از پول شما کسر میگردد و ما بقی به شما برگردانده خواهد شد.
تذکر :به دلیل اوضاع کنونی کشور عراق،احتمال لغو سفر و یا تغییر هزینه سفر و تغییر وسیله نقلیه از اتوبوس به هواپیما وجود دارد که لازم است ثبت نام کنندگان این مسائل را در نظر داشته باشند.تصمیم گیری در مورد این مسائل در آینده انجام خواهد گرفت.
5)متقاضیان محترم در نظر داشته باشند که محل اسکان در حسینیه های عراق میباشد. حسینیه های عراق محدودیت های بسیار زیادی در حوزه امکانات بهداشتی ، برق ,  سیستم سرمایشی و ..... دارند که باعث بروز مشکلات عدیده ای می شود.در ضمن اگر توفیق زیارت بقاع متبرکه شهرهای کاظمین و سامرا نصیبمان گردد،اسکان در این شهرها در حرم های مطهر میباشد.
6)از آنجا که این سفر در شرایطی تقریبا  غیر معمول انجام میگیرد که شامل پیاده روی و تحمل سرمای عراق و حضور در یک جمعیت بالای 20 میلیونی است،متقاضیان دقت داشته باشند که باید از لحاظ روحی و جسمی مهیای این سفر باشند ، و اگر مشکل خاص و یا سابقه بیماری دارند حتما در فرم ثبت نام با دقت و صداقت قید نمایند،در غیر اینصورت انجمن هیچ گونه مسئولیتی در قبال شما ندارد.
7)اولویت ثبت نام با دانشجویان و طلابی(درحال تحصیل) است که تابحال به زیارت عتبات مقدسه عراق سفر نکرده اند. همچنین فارغ التحصیلان میتوانند در این کاروان ثبت نام کنند.مجددا تاکید میشود که یکی از اولویت های اصلی برای ثبت نام عدم تشرف تا به امروز میباشد.
8)به دلیل محدودیت های سفر و وظایفی که برای زوج های جوان در نظر گرفته میشود که حتما باید آنها را انجام داده و در امور اجرایی کاروان کمک نمایند،از ثبت نام زوج های جوانی  که در دوران عقد میباشند معذوریم،همچنین زوج های جوان در نظر داشته باشند که محل اسکان ایشان از یکدیگر جدا میباشند.
9)حداقل یکی از زوجین باید شرایط ثبت نام کنندگان را داشته باشد،در غیر اینصورت ثبت نام صورت نمیگیرد.
10)حرکت کاروان از تهران می باشد.لذا تمامی زائران باید برای روز حرکت در تهران حضور یابند.
11)مسئولیت عدم ارسال به موقع مدارک و یا ناقص بودن آن به عهده متقاضی می باشد و انجمن در برابر حذف افراد از اردو بر اساس مطالب مذکور مختار است.
12)استفاده کردن از کوله ی هماهنگ انجمن بعنوان ساک برای کل زمان سفر و پُر کردن فرم تعهدنامه محضری انجمن در دفاتر اسناد رسمی(که بعد از واریز پول باید انجام شود) لازم الاجرا میباشد.جهت مشاهده فرم به اینجا مراجعه نمایید.

 

جهت ثبت نام از تاریخ 30 شهریور لغایت8مهرماه به اینجا( atabe.org )مراجعه نمایید.

نظرات  (۱۲)

سلام، سوال اینکه اینجا با سایت راهیان کربلا فرق میکنه ؟؟؟؟؟تو رو خدا یه توضیح بدین ...ا
پاسخ:
سلام علیکم
بله این ثبت نام مربوط به کاروان راجعون می باشد

یا امام حسین.........

همه بی تاب اند......

هم اونی که رفته و هم اونی که نرفته........

ولی خوش به حال اونایی که رفتند....

۰۸ مهر ۹۳ ، ۱۷:۰۵ عادیات ضبحا
سلام علیکم
سایت راهیان کربلا اطلاعیه اولیه ثبت نامش رو زده برای دانشجویان و طلاب هست و از دهم هم شروع میشه. گفتم عرض کنم خدمتتون که ان شاء الله برای سایر دوستداران اباعبدالله اطلاع رسانی بفرمایید. اطلاعات کاملش در این لینک هست.
http://rahiankarbala.ir/
ممنون از زحمات تون.
۰۶ مهر ۹۳ ، ۱۵:۲۰ عادیات ضبحا
سلام علیکم
من چند بار در روز اینجا رو چک می کنم ها، یادتون نره ثبت نام جایی شروع شد اطلاع بدهید!
من به خودم گفتم تهرانم جایی نبود میرم با کاروان های شهرستانی میرم ان شاء الله.
منتطریم.
خیلی ممنون.
با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد
یکی کا رو هم ببره
کاروان تهران قسطی نمیبره؟آخه ما دانشجوییم وضع مالیمون خوب نیست ازطرفی تا حالا نرفتیم و خیلی دوست داریم قسمت بشه زائر بشیم...
۰۲ مهر ۹۳ ، ۲۱:۱۶ عادیات ضبحا
سلام علیکم
چرا پس کاروان های دیگه ثبت نام نمی کنند!؟ نکنه به خاطر مسائل امنیتی امسال کاروان ها کمتر باشن!!!!
۰۲ مهر ۹۳ ، ۱۶:۰۸ ولی اله رضاخانی
باسلام
جهت ثبت نام اولیه مشخصات کامل خودرابه سامانه20009688 ارسال نمایید.
ظرفیت محدود است.
ستادمردمی راهیان کربلا
ازمسئول سایت خواهشمندم این اطلاعیه را درج کند.
شماره جهت هماهنگی09368221833
۰۱ مهر ۹۳ ، ۱۴:۱۴ عادیات ضبحا
یعنی چی بیشتر جاها برای خواهران برنامه ای ندارند!؟
این همه زنان عراقی پا به پای مردان به عشق اهل بیت علیهم السلام این مسیر رو میرن چرا خب همه کاروانها یه ظرفیتی برای خواهران قائل نمی شوند!؟

۰۱ مهر ۹۳ ، ۰۸:۰۴ ولی اله رضاخانی
باسلام
پارسال 350 نفررفتیم
ستادمردمی راهیان کربلا
امسال حوزه علمیه زنجان هم شروع به ثبت نام کرده در3قسط 500تومان قسط اول:شهریورقسمت دوم:مهرماه قسط سوم:شهریور
برد اطلاع رسانی حوزه علمیه اختصاص به اربعین وپیاده روی داده شده
ظرفیت محدود
ازمطالب سایت خوب ومفیدشما دربابا خاطرات،نظرات علما،عکس استفاده کردیم.
شماره تلفن مسئول09368221833
سفر دربازه زمانی تاریخ17آذرشروع و27آذر
فقط مردواولویت باطلاب ودانشجویان می باشد.
شعارمان دراطلاعیه ها وبر((اربعین تو وعده گاه ما))
عکس های پیاده روی پارسال طلاب روهم چاپ کردیم.

سلام زنجان ثبت نام  روشروع کرده لطفا اطلاع رسانی کنید.
هزینه 500 تومان
پاسخ:
سلام
اگر لطفا اطلاعیه دقیق آن را درج کنید.تا بررسی کنیم امکان اطلاع رسانی آن وجود دارد؟
باتشکر
۲۸ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۲۴ عادیات ضبحا
سلام علیکم. ممنون از اطلاع رسانی تون. ما که ان شاالله ثبت نام می کنیم ولی فکر نکنم این کاروان ما رو ببرند چون قبلا باهاشون رفتیم کربلا. خواهشا کاروان های دیگر رو هم اطلاع رسانی بفرمایید.
اجرتون با سید الشهداء.

پاسخ:
سلام علیکم
انشاالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی