پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

تشریح طرح «خادمان حرم مهرورزی» جمعیت هلال احمر در ایام اربعین حسینی

پیش بینی ارائه خدمات ۱۰۰ هزار زائر در اربعین ۹۳

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت طرح ‘خادمان حرم مهرورزی’ را در پایانه مرزی مهران به منظور خدمات دهی به زائران حسینی اجرا می کند.

فرحناز رافع اظهار کرد: طرح خادمان حرم مهرورزی جمعیت هلال احمر روز اربعین حسینی با هدف کمک به بهبود سلامت عزاداران حسینی مشرف شده به کربلا معلی در پایانه مرزی مهران اجرا می شود.

وی افزود: چادرهایی ویژه بانوان و آقایان در قالب این طرح برای ارائه خدمات رایگان پزشکی ، دارویی و بسته های بهداشتی به عزاداران حسینی در محل پایانه مرزی مهران و محل ورود و خروج زوار دایر می شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: پزشکان ، پیراپزشکان و امدادگران در این چادرها بسته های بهداشتی ، خدمات درمانی، دارویی و کنترل فشار خون را به زائران ارائه می کنند.

رافع ادامه داد: پیش بینی می شود 100 هزار نفر در روز اربعین حسینی در قالب این طرح خدمات دریافت کنند.

وی همچنین به دیگر خدمات این جمعیت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مرز مهران اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه فعالیت های داوطبان جمعیت هلال احمر بر اساس مشارکت های مردمی انجام می شود دعوت از خیرین برای تهیه غذای زائران و هماهنگی با سازمان امداد و نجات برای تهیه پتو برای کسانی که یک شب در مهران بیتوته می کنند از جمله امکاناتی است که تلاش می شود در اختیار زائران در مرز مهران قرار گیرد.

فرماندار مهران نیز در این خصوص گفت: سال گذشته بیش از 250 هزار زائر از مهران در ایام محرم تردد کردند و پیش بینی می شود امسال این شمار به 400 هزار نفر افزایش یابد.

‘مراد ناصری’ افزود: با توجه به کمبود امکانات زیرساختی از تمامی دستگاه ها بویژه جمعیت هلال احمر برای فراهم کردن امکانات مناسب برای زائران درخواست کمک شده و انتظار داریم همه ارگان ها مشارکت در جهت خدمت رسانی مناسب به زائران اباعبدالله الحسین(ع) را در دستور کار قرار دهند.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری ایلام 220 کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک دارد.

نظرات  (۱)

سلام انشالله خدا  واماحسین یاور شما باشد وهمه عزیزان وخادمان امام حسین  (ع)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی