پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

مشخص شدن روز اربعین در عراق

به گزارش سایت پیاده روی اربعین، سایت آیت الله سیستانی امروز دوشنبه 3 آذر را اول صفر در عراق اعلام کرد.بنابراین روز اربعین در عراق مثل ایران در روز شنبه 22 آذر خواهد بود.

نظرات  (۱۶)

سلام امروز 5 آذر هستش و من پاسپورتم بالاخه صادر شده به نظرتان اگر برای ویزا انفرادی اقدام کنم به نتیجه میرسد و برای پیاده روی اربعین میرسم یا نه؟


سلام 
..کل رفت و برگشت چند روز طول میکشه؟؟؟؟؟؟؟
باسلام.ماروزیکشنبه تویکی از دفاتر ثبن نام کردیم وهمه کارهامون انجام شده وکارگزار محترم هم دلارهارو به حسابرحج وزیارت واریز کرده وکد رهگیری هم داریم ،می خواستم بدونم ایا واسه اونای که تاقبل از بسته شدن سایت ثبت نام کردن صادر میشه یا خیروتکلیف ما چیه.
پاسخ:
سلام علیکم،به کارگزاری مربوطه مراجعه کنید و سوال کنید.
وزارت خارجه پیگیر مشکل ویزاها می باشد.
سلام  الان بریم سفارت عراق ویزا میدن؟
لطف می کنید پیگیری کنید کی سایت دفاتر حج وزیارت واسه ثبت نام باز میشه.
الان دفتر سفارت عراق هم تو تهران ویزا نمیده.......
پاسخ:
سلام علیکم
متاسفانه این مشکلی است که از طرف سفارت عراق پیش آمده است.
امیدواریم این مشکل حل شود(البته سال پیش هم در یک بازه زمانی به دلیل تمام شدن آرم های ویزا یک خللی ایجاد شد ولی بعدا ادامه پیدا کرد)
انشاالله با توجه و عنایت خاص حضرت ولیعصر(عج) این مشکل حل شود تا زائران عاشق از پیاده روی اربعین جا نمانند.

یامهدی یا نرجس خاتون

وقتی مبینم بعضی ها چغدر دوست دارن برن ولی نمیشه برن ناراحت میشم

سلام
شما که گفتید ویزا برای  اربعین صادر میکنن دفاتر زیارتی چه به صورت ساماندهی گروهی چه به صورت انفرادی
ولی حج و زیارت اعلام کرده:

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بدلیل تکمیل شدن سقف صدور روادید سفر به عراق در سایت ساماندهی زائران اربعین ، امکان ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی(ع) در این سامانه در قالب طرح ساماندهی تا اطلاع ثانوی متوقف شد.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد: از آنجایی که ظرفیت صدور روادید عراق برای زائران اربعین حسینی(ع) در سایت ساماندهی زائران اربعین حسینی(ع) تکمیل شده است، ثبت از متقاضیان زیارت اربعین در این سامانه تا اطلاع ثانوی میسر نخواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است: امید است با ایجاد ظرفیت جدید برای صدور روادید از طریق کنسولگری های عراق، زمینه ثبت نام زائران و مشتاقان حضور در راهپیمایی عظیم اربعین در سامانه یاد شده فراهم شود.


دفتر طلوع هم اعلام کرده:

دفتر طلوع در تهران تا اربعین حسینی فقط ویزای گروهی بالای 5 نفر صادر میکند و برای دریافت ویزای انفرادی میتوانید به دفاتر حج و زیارت در شهر خود مراجعه فرمایید.

خب شما بفرمایید ما الان باید چیکار کنیم برای صدور ویزای انفرادی  برای اربعین نه دفاتر صادر میکنه نه دفتر طلوع؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فرصت زیادی هم برامون نمونده 2تا10روزکاری طول میکشه تا صدور ویزا

پاسخ:
سلام علیکم
متاسفانه این مشکلی است که از طرف سفارت عراق پیش آمده است.
امیدواریم این مشکل حل شود(البته سال پیش هم در یک بازه زمانی به دلیل تمام شدن آرم های ویزا یک خللی ایجاد شد ولی بعدا ادامه پیدا کرد)
یه سوال از شما که تجربه دارین...
من ویزا دسته جمعی بگیرم می تون برگشتنه خودم تکی برگردم ؟
برام مهر ورود ایران و خروج عراقو می زنن؟
پاسخ:
سلام
بله سالهای پیش افراد یک کپی از مانیفست تهیه می کردند تا اگر مشکلی پیش آمد مدرکی داشته باشند.
وسایل سفر در مسیر پیاده روی:
1- حتی الامکان با دمپایی راه بروید. دمپایی طبی اگه بگیرید کمتر اذیت میشید. کفش خوب نیست واسه پیاده روی
2- وسایل اعم از ساک و کوله پشتی به هیچ وجه با خود برندارید زیرا به شدت شما را خسته خواهد کرد
3- حتما حتما لباس گرم بردارید. از غروب تا صبح خیلی سرد میشه. مخصوصا اگر بخواهید تا شب حرکت کنید و بعد استراحت کنید. ترجیحا تا غروب حرکت کنید و تا اذان صبح فردا استراحت کنید و بعد حرکت نمایید. چون تکیه های خوب زود پر میشه
4-  میتونین یه کیف کمری تهیه کنین و وسایل کوچیک مثل مسواک و صابون و.. بذارین داخلش
5- هنگام ایستادن چند دقیقه حرکت کششی انجام بدین تا عظلات نگیره
6- این راه راه عشق و ایمانه. از لحظه لحظه اون کمال استفاده رو بکنیم. به نظر من اگر کسی تو این مسیر به حرف زدن با دیگران و کارهای بیهوده مشغول باشه، واقعا خسران بزرگیه. بزرگی میفرمودید در مسیر پیاده با اباعبدالله خلوت کنید و به ذکر و فکر خدا مشغول باشید و به یاد مصیبتهای حضرت زینب ...
7- روایت داریم که هریک قدم در راه امام حسین هزار گناه پاک میشه و هزار حسنه نوشته میشه. پس زرنگ باشیم و کمال استفاده رو نماییم
 امام صادق (علیه السلام) فرموده است:
هر کس به قصد زیارت امام حسین (علیه السلام) ، پیاده از خانه اش خارج شود، 
خداوند در مقابل هر گام، برای او حسنه ای می نویسد و گناهی از او می زداید.
التماس دعا برای حقیر

امروز :سه شنبه 4آذر است
امروز دلم همراه زائران ازبصره بسوی کعبه عشق در راه است دلم میرود و من میمانم منی که هر روز در انتظار سیزدهم آذرم .
مگر سیزده آذر چه خبر است !!!!!!
سیزده آذر من میروم تا دلم را همراهی کنم آری آخر به آرزوی خود میرسم  .

بی قراری مگر امان میدهد....

   خیلی خوب میشد اگر با دلم میرفتم ....
باکی نیست ....

9روز هم صبر میکنم 9 روز دیگر هم با خواندن زیارت عاشورا خود را آرام میکنم .



آرزویم کربلا بود که میروم امیدم شهادت است که هنوز...

۰۴ آذر ۹۳ ، ۰۸:۲۱ مهدی سپهرنژاد
سلام
سال گذشته ما از مرز مهران با جمعی حدود 12 نفر وارد نجف شدیم و دو شب را در نجف با غذای ساده (تخم مرغ و کنسرو) سپری کردیم. البته محل اسکان ما در نجف رایگان بود یک سفر رفت و برگشت هم به کوفه داشتیم. سه روز پیاده روی هم بغیر از خیرات هایی که دوستان ما بصورت شخصی انجام دادند هزینه ای برای ما نداشت. بعد روز بعد از اربعین هم یک سفر چند ساعته به کاظمین داشتیم و بعد از آن به مرز مهران برگشتیم.کل هزینه ما در عراق تقریبا نفری بیست و پنج هزار دینار شد. البته ناگفته نماند که تمام مسیرهای گفته شده را با اتوبوس طی کردیم قیمت هر هزار دینار عراق هم 2700 تومان محاسبه کردیم که امسال ظاهرا از 2720 تا 2770 میشود دینار خرید
پاسخ:
با سلام و تشکر از شما
البته کرایه مهران (یا بصره) تا نجف (یا کربلا) با توجه به نوع وسیله حداقل 15000 دینار می باشد.(مگر اینکه با وسیله کسانی که زائران را بصورت رایگان حمل می کنند بروید)
سلام چندروز زمان میبره که ویزاصادر بشه


پاسخ:
سلام،هر چه به ایام اربعین نزدیک شویم و ازدحام بیشتر شود این زمان بیشتر می شود.
با سلام و عرض ادب مجدد
خلاصه تکلیف عوارض خروج مهران مشخص شد؟؟؟
هیچ سایت و خبرگزاری هیچ مطلبی در این باره نمی زنه!!!
پاسخ:
سلام
عوارض شلمچه و چزابه حذف شده است. ولی هنوز وضعیت عوارض مهران مشخص نیست.
سلام.
در مورد کامنتی که سوال پرسیده بودند درباره ی سفر پیاده اربعین :

بنده برآورد تقریبی هزینه سفر از مرز چزابه (سال 92) رو خدمتتون عرض می کنم،‌خودتون هزینه های داخل ایران رو بهش اضافه کنید تا مقدار تقریبی هزینه ی سفر خودتون رو متوجه بشید . البته فکر می کنم از هر مرزی که وارد عراق بشید چندان تفاوتی نمیکنه .

هزینه ی تهران تا مرز رو که خودتون باید برآورد کرده باشید احتمالا .
جدای از اون، تا قبل از مرز که هزینه فقط هزینه ی ویزا هست یعنی همون چهل دلار که حدود 150 تومن میشه . از مرز تا نجف هزینه جابجایی برای یک نفرحدود 60 تومن بود. روزهای قبل از اربعین اسکان(مکان و خورد و خوراک) توی نجف میتونه حداقل هزینه رو داشته باشه. یعنی تقریباً صفر. البته رسیدن به این حداقل هزینه بستگی به شرایط و ذائقه مسافرتی خودتون داره. آدم باید خودش رو با شرایط وفق بده و سختیهاش رو تحمل کنه و البته کمی وقت بذاره و با پرس و جو  یک جای مناسب پیدا کنه. عراقی ها به شدت مهربان و مهمانپذیرند در این روزهای خاص .خودشون دنبال مهمان میگردند.
پیاده تقریبا 3 روز طول میکشه که با روزی 20 تا 25 کیلومتر (کمتر یا بیشتر)غروبها میشه توی مسیر، یا در چادرها مستقر شد،‌یا منازل مسکونی که اون رو هم عراقی ها خودشون دعوت میکنند. اون هم به طبع هزینه ای در بر نداره. توی مسیر زائر از نظر خورد و خوراک و جا کاملا تامینه . و تمام طول مسیر جا هست برای مستقر شدن .
توی کربلا هم اگر بخواین کمترین هزینه رو داشته باشید باید بگردید جا پیدا کنید. همیشه جا هست چون زائرین مدام در حال تخلیه و پر کردن حسینیه ها و خونه ها هستن که تماماً رایگانه. اگر جا فقط برای چند ساعت استراحت میخواین،‌پارسال زیر زمین های حرم حضرت عباس علیه السلام در اختیار زائرین بود . و احتمالا جاهای دیگه ای که من بی خبرم .

این برای روزهای قبل اربعین و خود اربعین. تا یک روز بعد از اربعین هم میشه روی جا و خورد و خوراک رایگان حساب کرد. اما بعد از اون اگر قرار به موندن هست باید توی هتل یا مسافرخونه مستقر بشید، که هزینه های مربوط به خودش رو داره.

برای برگشت از کربلا به مرز چزابه هم تقریباً‌همون 60 هزار تومن رو باید بپردازید . 

شما هزینه جابجایی در عراق رو نفری 200 تومن در نظر بگیرید . هزینه ویزا رو بهش اضافه کنید . محل خواب که رایگانه . خورد و خوراک هم که رایگانه . برای این رایگان بودن هم 200 تومن در نظر بگیرید. کلا 400 تومن برای روزهای عراق بودنتون .که البته به نظر من خیلی کمتر از این میشه .
پاسخ:
با سلام و تشکر از اطلاعات خوب شما
یک نکته ای که ،در مورد نجف(قبل از شروع پیاده روی) نیاز به تذکردارد این است که در خود نجف موکب کم هست و اکثرا در مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمت می کنند.برای هزینه وعده های غذایی باید برنامه ریزی داشته باشید.قیمت غذا در عراق حدودا 1.5 تا 2 برابر ایران می باشد.
برای اسکان در نجف امسال قرار شد ه است صحن حضرت زهرا(س) هم میزبان زائران باشد.
سپاس
سلام
ممنونم از زحمتی که میکشید ... مرسی از این خبر

من چند سوال دارم میدونم شما صرفا یه نهاد مردمی هستید صرفا اگر کسی اطلاعاتی داره میخوام راهنمایی ام کنه

1- ما ویزای انفرادی از طلوع دریافت کردیم برای ثبت نام در طرح ساماندهی به هر کارگزاری مراجعه میکنیم میگن باشون دستورالعملی برای ثبت نام ویزا دارها تعریف نشده . از یک نفر شنیدم خودمون باید ثبت نام کنیم ...
آیا اطلاعاتی دارید ؟

2- آیا کسی هست که تجربه این سفر رو داشته باشه ؟ به شکل زمینی و بدون کاروان ؟ میخوام بدونم کل  هزینه مورد نیاز برای رفت و آمد و اقامت از تهران تا تهران چقدر میشه حدودا ؟
جزای خیر ببینید دوستان ...
یعنی هزینه ای شامل :
هزینه اتوبوس از تهران تا مهران . عوارض خروج از ایران - عوارض ورود به عراق . هزینه رفتن از مهران تا نجف . اقامت در نجف . خورد و خوراک در نجف . اقامت در کربلا . خورد و خوراک در کربلا و بازگشت از کربلا به نجف یا به طور مستقیم به مرز ایران . و از مرز تا تهران ..

دنبال مینیمم مبلغ لازم هستم که البته به مشکل هم نخوری...

پاسخ:
سلام علیکم
بله ما ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین هستیم
1-طبق اطلاعیه سازمان حج افرادی که ویزای انفرادی تهیه کردند باید در این سامانه ثبت نام کنند.با سازمان حج و زیارت تماس بگیرید
تلفن تماس سازمان و زیارت : 64511 (021)
2-انشاالله بزدوی تجربه دوستانی که انفرادی مشرف شدن را منتشر خواهیم کرد ولی این موضوع خیلی بستگی به نحوه اسکان و تغذیه شما در نجف و کربلا دارد(در مسیر همه چیز رایگان می باشد)

در نجف و  کربلا به دلیل ازدحام جا به سختی پیدا می شود و هزینه آن بالاست اگر در چادرها و یا در نجف درصحن حضرت زهرا(س) (که امسال قرار است میزبان زائرین باشد) مستقر شوید و در کربلا به همین نحو (که با توجه به سرما سخت خواهد بود)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی