پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی

عوارض خروج از مرزهای مهران و شلمچه حذف شد

عوارض خروج از مرزهای مهران و شلمچه از زائران اربعین حسینی دریافت نمی‌شود.




به گزارش ایرنا از ایلام- عوارض 100 هزار ریالی شهرداری از زائران عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی در این شهر مرزی گرفته نخواهد شد.
شهردار مهران دیروز گفت: این تصمیم به منظور تسهیل در تردد و روان‌سازی سفر زائران عتبات عالیات از مرز بین‌المللی مهران به عراق از سوی شورای اسلامی شهر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه این اقدام با هدف خدمات‌دهی مطلوب به زائران عتبات عالیات در این شهر مرزی انجام گرفته است، یادآور شد: شهرداری مهران پیش از این از هر زائر 100 هزار ریال (10 هزار تومان) به عنوان عوارض دریافت می‌کرد.
وی با بیان اینکه این تصمیم فقط برای تردد زائران تا پایان اربعین حسینی لازم‌الاجراست، افزود: پس از پایان آیین اربعین حسینی، زائران برای تردد از مرز مهران باید مبلغ 100 هزار ریال بابت هر نفر به‌عنوان عوارض شهرداری پرداخت کنند.
همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرماندار ویژه خرمشهر گفت: به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی به کشور عراق عوارض خروج از مرز بین‌المللی شلمچه حذف شد.
ولی‌الله حیاتی با بیان اینکه از هر زائر ایرانی
12 هزار و 500 تومان به‌عنوان عوارض خروج از کشور دریافت می‌شد گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با منطقه آزاد اروند، عوارض خروج از کشور از دیروز در مرز شلمچه حذف شده است.
وی افزود: بر این اساس تا پایان اربعین حسینی این وضعیت در مرز شلمچه وجود خواهد داشت و زائران عوارضی بابت خروج از کشور پرداخت نمی‌کنند.
حدود نیمی از زائران زمینی اربعین از مرز بین‌المللی شلمچه در خرمشهر راهی کربلای معلا می‌شوند
پارسال در اربعین حسینی حدود 700 هزار زائر از مرز شلمچه به کشور عراق سفر کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون نفر عازم کربلا شوند.

منبع:کیهان

نظرات  (۱۶)

از اهواز بهتره بعدش میری سوسنگرد بعد هم بستان و چذابه
بهترین راه چذابه است

 ممنون و متشکر
۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۷:۱۵ علی آقابابایی
سلام
آیا برای کسانی که قصد خروج از مرز چذابه رو دارند تمهیدات خاصی در خاک کسور عراق در نظر گرفته شده؟
ما پارسال از مرز مهران رفتیم و واقعا هم اذیت شدیم.اصلا اون تعداد ماشین برطرف کننده نیاز اون جمعیت نبود
مسئله عوارضی که قرار شد در مرز مهران و چزابه حذف بشه بحث عوارض شهرداری بوده که به در مهران قبض آن عوارض عبور از پل زائر نوشته بود. عوارض خروج به حساب خزانه واریز می شود و مربوط به دولت است. عوارض شهرداری مهران حذف شده ولی عوارض خروج نه. تکذیبیه هم مال عوارض خروج بوده. 
دانشجو هستم ترم تابستان واحد درسیم تمام شد.اما هنوز تسویه حساب نکردم برای کربلا ویزا گرفتم چکار باید بکبم.میتونم برم اربعین حسینی

سلام دوست عزیزی فرمودن برای رفتن از مرز شلمچه از اندیمشک برن بهتره یا از اهواز

عرض شود برای رفتن به خرمشهر و شلمچه باید از اهواز رد شد . به اعتقاد من اگر از مرز چزابه عبور کنید بهتر است چون 100 کیلومتر مسیر اهوازتا آبادان خرمشهر حذف میشود

قبول باشد انشالله

سلام        
ازمسعولین محترم محترم مچکرم
سلام
برای رفتن به مرز چزابه از اهواز بریم بهتره یا از اندیمشک؟

سلام خسته نباشید
چندروز پیش هم خبری مبنی بر حذف عوارض خروج مرز مهران پخش و تکذیب شد
بالاخره خبر درست کدام هست
پاسخ:
سلام
متاسفانه در سخنان مسئولین تناقض وجود دارد
تکذیب کردن که
واقعا اوج هماهنگیه مسئولینه
هر کی یه چیزی میگه
۲۸ آبان ۹۴ ، ۰۰:۵۳ رهروان زینبی
با سلام.کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کردند ولی به صورت تک نفره اقدام به تهیه ویزا نموده اند و گروهی قصد سفر دارند.با مشکل روبرو نخواهند شد؟
با سلام طبق اعلام مدیریت حج وزارت استان آ ذربایجان شرقی،به دستور سفارت عراق ویزای زیر ده نفر فقط در سفارت در تهران صادر میشه ودفتر کنسولی مستقر در سایر مراکز کشور فقط ویزای گروهی 10الی20 نفره صادر میکنند.

دفتر زیارتی طاها جنوب خوزستان واقع در ماهشهر گروه 5و10نفره نمیپذیرد.اعلام کرده گروه ها باید20نفره باشند تا لیست آنها گرفته شود.آیا کار آنه قانونی است؟
پاسخ:
سلام
نه با سازمان حج و زیارت تماس بگیرید
۲۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۴۴ خادم الحسین
سلام دوستان برای اطلاع میگم که عوارض درمرز چزابه از هفته ی آینده هم حذف میشود!!! چون هرسال قبل از ده روز که مرزها شلوغ بشه هم عوارض حذف میشه وهم ویزا والان امیدی هست که ویزا تا چند روز دیگه هم رایگان بشه.التماس دعا
مرکز هوایی چی؟؟؟؟
عوارض باید پرداخت کنیم
سلام پس در مرز چزابه عوارض می گیرند ؟؟؟
پاسخ:
سلام
هنوز خبری مبنی بر حذف عوارض منتشر نشده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی