پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

 

 توصیه‌های آیت‌الله مکارم شیرازی به زائران اربعین حسینی

 

 

 توصیه های آیت الله مکارم به زائران اربعین حسینی

متن کامل بیانیه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به مناسبت اربعین حسینی که در درس خارج نیز از سوی این مرجع تقلید قرائت شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«اربعین حسینى رستاخیز عظیمى است که در دنیا شبیه و مانند ندارد، بیست میلیون نفر یا کمى کمتر یا بیشتر براى بزرگداشت شهیدانى که چهارده قرن پیش براى مبارزه با ظلم و ستم و حفظ عزت و شرف برخاسته‌اند پیاده از راه‌هاى دور و نزدیک به سوى مرقد آن‌ها حرکت مى‌کنند، حتى افراد ناتوان و معلول نیز با آن‌ها همراهى دارند و این بزرگ‌ترین نمایش فداکارى و قدرت در راه عزت و آزادگى و شرف است. ما به همه آن‌ها دعا مى‌کنیم که سالم بروند و سالم برگردند و زیارتشان مقبول درگاه خدا شود و دعاهایشان وسیله نجات مسلمین از چنگال ظالمان گردد.
در اینجا لازم مى‌دانم چند نکته را به همه زوار عزیز و گروه‌هایى که به آن‌ها خدمت مى‌کنند یادآور شوم:

1- نیت خالص

اوّل: همگى سعى کنند نیت‌هایشان کاملاً خالص باشد و به همین دلیل از هرگونه تبلیغات شخصى و جناحى بپرهیزند که بسیار با اهداف مقدس شهدا ناسازگار است.

2- کمک به دیگران

دوم: همگى به یکدیگر مخصوصاً به کسانى که به هر دلیل در راه مى‌مانند کمک کنند و مشکلات آن‌ها را حل نمایند.

3- پرهیز از عجله و حفظ آرامش

سوم: از هرگونه عجله و شتاب که ممکن است خطاى ناکرده موجب به هم ریختن صفوف و حوادث دردناکى مانند فاجعه منا شود بپرهیزند و خونسردى و آرامش خود را در هر حال حفظ کنند.

4- پرهیز از زیارت طولانی/عمل به دستور «زر فانصرف»

چهارم: از زیارت طولانى پرهیز کنند و به زیارت مختصر قناعت نمایند و محل را براى دیگران خالى بگذارند و به دستور «زر فانصرف» عمل کنند.

5- نماز اول وقت

پنجم: گردانندگان مواکب به مسائل فرهنگى توجه فراوان داشته باشند و از این رستاخیز عظیم براى آن استفاده کنند، نمازها را اوّل وقت بخوانند، خواهران حجاب را کاملاً رعایت کنند و از خرافاتى که موجب وهن این مراسم باشکوه مى‌شود، خوددارى نمایند.

6- عایت مقررات، نظم، محیط زیست

ششم: قوانین و مقررات را که مایه نظم جمعیت مى‌شود کاملاً رعایت کنند و از آلوده ساختن محیط زیست جداً بپرهیزند.

7- دعا برای نجات مظلومان و وحدت

هفتم: براى حلّ مشکلات جهان اسلام و فتنه‌هاى دشمنان و نجات مظلومان از چنگ ظالمان و وحدت مسلمین دنیا و برآمدن حاجات از صمیم دل دعا کنند.

در پایان معروض مى‌دارد که اربعین گوهر گران‌بها و گنجینه بسیار پرارزشى است که سبب عظمت اسلام و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام است، باید هر چه بهتر از آن بهره‌بردارى نمود. خداوند همه را حفظ کند و موفق دارد.»

 

منبع: خبرگزاری رسا

نظرات  (۳)

لبک یا حسین
لبیک یا حسین
 
بند ششم رعایت نه عایت
لبیک . . .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی