پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

تسهیلات سازمان وظیفه عمومی برای مشمولان و سربازهایی که قصد حضور در پیاده روی اربعین دارند

سازمان وظیفه عمومی اعلام کرد: سربازان حین خدمت که درخواست سفر به عتبات را دارند باید به معاونت نیروی انسانی رده خدمتی خود مراجعه کرده و مجوز خروج از کشور را اخذ کنند و از رجوع به حوزه‌های وظیفه عمومی در سطح کشور خودداری کنند.

 

 

سازمان وظیفه  عمومی ناجا ، درخصوص  ارائه خدمات مضاعف و ایجاد تسهیلات لازم و تسریع در امور مشتاقان زیارت امام حسین(ع) اعلام کرد : 

مرکز وظیفه عمومی تهران بزرگ برای خدمت رسانی بهتر به زائرین عتبات عالیات در اربعین حسینی و درخواست  مجوز خروج از کشور آنان ورفاه بیشتر این دسته از عزیزان اقدام  به افزایش ساعت ارائه خدمات خود در روزهای هفته از شنبه تا چهار شنبه  تا ساعت 17 و در روزهای  پنجشنبه  ( 28 آبان و 5 آذر ماه ) از 8 صبح تا ساعت 14 می نماید.

 

بر این اساس این دسته از زائرین برای درخواست خروج از کشور  می بایست شرایط ذیل را داشته باشند :

  1. مشمول  فاقد غیبت باشد.
  1.  دانشجویان و دانش آموزان که به سن 18 سال تمام رسیده اند با گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه ، مدارس ، مرکز مدیریت حوزه علمیه استانها و برگ معافیت تحصیلی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) باشند .
  1. مشمولان دارای برگه اعزام به خدمت بدون غیبت باشند .

4. فارغ التحصیلان مقاطع دیپلم و پیش دانشگاهی که مهلت معرفی آنان به اتمام نرسیده و یا دارای برگ اعزام به خدمت بدون غیبت  باشند .

 5. دانشجویان فارغ التحصیل که از تاریخ فراغت آنان یکسال سپری نشده ، دارای گواهی فراغت از تحصیل و برگ ثبت اتمام تحصیل از  دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 )  باشند .

6. مشمولان فاقد غیبت  که دارای برگ ثبت درخواست معافیت کفالت و معافیت پزشکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10 ) می باشند .

7. مشمولان فاقد غیبت دارای برگ اعزام به خدمت به تاریخ 19 آذر و 19دی ماه و اول دی ماه می باشند .

 

این سازمان به  زائران عتبات عالیات یاد آوری کرد : برای تسهیل و تسریع در انجام امور مجوز خروج از کشور میبایست ابتدا با افتتاح حساب قرض الحسنه  در یکی از شعبات بانک قوامین در سطح شهر اقدام تا مدت زمان رسیدگی  به امور آنان  کاهش یابد .

سازمان وظیفه عمومی ناجا تاکید کرد :مشمولان با اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و براساس شرایط  فوق  می بایست گواهی اشتغال یا فراغت از تحصیل ، برگ اعزام به خدمت بدون غیبت  ، برگ ثبت درخواست معافیت های ( کفالت ، پزشکی ، موارد خاص ) ،برگ تایید اتمام تحصیلات (مخصوص فارغ التحصیلان پس از ثبت در دفاتر پلیس +10 )  دفترچه حساب قرض الحسنه  بانک قوامین و  کارت عابر بانک با مبلغ 2 میلیون تومان برای سپردن ودیعه مجوز خروج از کشور به مدت 20 روز را همراه داشته باشند .

 

این اطلاعیه می افزاید : مشمولانی که دارای گذرنامه می باشند بعد از تحویل مدارک و صدور مجوز خروج از کشور برای اطمینان وکنترل نهایی ثبت خروج از کشور به یکی از مراکز اداره گذرنامه در سطح شهر خود مراجعه نمایند و همچنین مشمولان فاقد گذرنامه پس از تحویل مدارک به وظیفه عمومی و صدور مجوز خروج از کشور می بایست پس از 24 ساعت برای درخواست صدور گذرنامه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه نمایند .

این اطلاعیه می افزاید : سربازان حین خدمت که درخواست سفر به عتبات عالیات را دارند می بایست به معاونت نیروی انسانی رده خدمتی خود مراجعه و مجوز خروج از کشور را اخذ نمایند و از رجوع به حوزه های  وظیفه عمومی در سطح کشور خودداری کنند .

سازمان وظیفه عمومی ناجا به  مشمولان زائر کربلای معلی تاکید کرد : با توجه به کثرت زائرین مشمول و رعایت حال آنان  پس از بازگشت به کشور تا 15 روز فرصت  دارند که به جهت استرداد ودیعه به حوزه های وظیفه عمومی در سطح کشور مراجعه نمایند .

شایان ذکر است : مشمولان ساکن شهر تهران فقط به مرکز وظیفه عمومی تهران بزرگ مراجعه نمایند و مشمولان ساکن شرق و غرب استان تهران به مراکز وظیفه عمومی محل سکونت خود و در سایر استانها نیز به معاونت های وظیفه عمومی مرکز استان خود مراجعه نمایند .

 

منبع:سازمان نظام وظیفه

نظرات  (۴)

سلام پس از اخذ گواهی فراغت تحصیلی از دانشگاه چه مراحلی باید انجام بدم واسه خروج از مرز؟بترتیب بفرمایید ممنون میشم
لبیک یا حسین
سلام 
من 94.4.30 معافیت تحصیلی گرفتم و تا 96 وقت داره
همین برای مجوز خروج از کشور کافیه؟
سلام خسته نباشید
سربازان وظیفه در حین خدمت نیز باید ودیعه 2 میلیون تومان پرداخت کنند؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی