پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

حضور پرشور عاشقان حسینی در مسیر نجف تا کربلا + فیلم

خبرگزاری فارس: سنت حسنه پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا، نسل به نسل، سینه به سینه و خون به خون تا کنون ادامه پیدا کرده است و نشان می‌دهد که عشق حسین(ع) زمان و مکان نمی‌شناسد.

به گزارش خبرگزاری فارس، از همان اربعین 61 هجری بود که آثار پیروزی خون بر شمشیر هویدا شد، چرا که عاشقان حسین(ع) را رهسپار زمین کرب و بلا کرد و فلسفه قیام حسینی بیش از بیش آشکار شد، سنت حسنه پیاده‌روی اربعین نیز در سال‌های حضور ائمه معصومین(ع) با وجود حکومت سفاک و خونریز اموی و عباسی انجام ادامه یافت.

امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: «کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمى‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو مى‏فرماید و یک درجه مرتبه‏اش را بالا می‌برد...». (کامل الزیارات ص134)

این سنت حسنه، نسل به نسل، سینه به سینه و خون به خون تا کنون ادامه پیدا کرده است، به گونه‌ای که در برخی از روایات تاریخی بیان شده، زیارت کربلا با پای پیاده در زمان «شیخ انصاری» (متوفی سال 1281 قمری) رسم بوده است،‌ اما در برهه‌ای از زمان به ورطه فراموشی سپرده می‌شود که در نهایت توسط «میرزا حسین نوری» دوباره احیا می‌شود.

در ادامه فیلمی از پیاده‌روی اخیر زائران حسینی(ع) از نجف تا کربلا را مشاهده می‌کنید:

 

 

نظرات  (۲)

السلام علیک یا ابا عبدالله
یا امام حسین فقط به خاطر تو می ایم.  پیاده......

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی