پیاده روی اربعین

پیاده روی اربعین

ستاد مردمی بزرگداشت پیاده روی اربعین حسینی با هدف ترویج این سنت حسنه و معرفی این شور میلیونی حسینی به همه جهان تشکیل شده است.

عکس تلگرام سایت اربعین

نذر کالایی و نقدی برای پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

آخرین نظرات

مشخص شدن روز اربعین در عراق/نظر آیت الله سیستانی درباره زیارت اربعین

به گزارش سایت پیاده روی اربعین، طی تماس تلفنی سایت پیاده روی اربعینبا دفتر آیت اله سیستانی، ماه صفر برای ایشان اثبات نشده و امروز(جمعه 22 آبان)در عراق 30 محرم می باشد و روز اربعین در عراق پنحشنبه 12 آذر خواهد بود.

بین مردم عراق مشهور است که بر اساس نظر ایت الله سیستانی و برخی علمای دیگر  مدت زیارت اربعین ده روز است. از ده تا بیست صفر و کسی که در این مدت زیارت کند, ثواب زیارت اربعین را برده.

نظرات  (۲۳)

متاسفانه مسئولین برای سفر به ترکیه و آذربایجان و شمال عراق ویزا رو برداشتن اما واسه سفر معنوی و زیارتی به عتبات این کار رو نمیکنن. حداقل میشه واسه اربعین این کار رو انجام بدن.
سلام
می خواستم بگویم چه مقدار ارز حداقل باید همراه خود داشته باشیم
پاسخ:
سلام علیکم
بستگی به نحوه سفر شما دارد. این کلیپ را ببینید

آموزش گام به گام تصویری پیاده روی اربعین/جواب اکثر سوالات شما درباره پیاده روی اربعین


با سلام 
نظرتون در مورد تغییر قیمت بلیط از تهران به ایلام و مرز مهران چیست؟
متاسفانه قبل از این ایام هزینه اتوبوس تا مهران حداکثر 40000 هزار تومان بوده حالا هزینه اتوبوس تا مهران شده 130000 یعنی 15000 بیشتر از هزینه سفر هوایی به ایلام. سایت www.payaneh.ir
سلام من با یکی از افسرای ایرانی مرز مهران صحبتکردم ایشون گفتن یا ویزا داشتهباشین یا تو سامانه ثبت نام کنین سامانه هم میتونه کار ویزا انجام بده  
ااجرتون با اقا اباعبدالله
پاسخ:
سلام
با ثبت نام در سامانه به شما ویزا می دهند
سلام، دوستانی که مشکل مادی دارن، به نظر من اربعین مخصوص اینهاست، چون به غیر از هزینه های رفت وآمد هزینه های اسکان غذا را ندارید، البته برآی پیاده روی از نجف تا کربلا. در نجف وکربلا اسکان هست ولی ازدحام هم زیاده سعی کنید در نجف یکشب بمانید وبعد نماز صبح پیاده روی به کربلا را شروع کنید. ولی هزینه های حمل ونقل مرز تا نجف. وبرگشت از کربلا به مرز ها را در نظر بگیرید بستگی به نوع وسیله نقلیه داره. در کربلا غذاهای نظری به وفور هستدر نجف هم باید صفهای طولانی بایستید برآی غذا 
۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۴:۳۹ امین زینی وند . شورلی روستای دارایی خرم آباد
درسته که مردم در سامانه سماح ثبت نام کردند ولی اگر بنا باشد هر نفر چهل دلار بدهد و ده هزار هم برای کارمزد ثبت نام قول میدم یک سوم یال گذشته نمیتوانند بروند چون بضاعت مالی خیلی از مردم پایینه. مسیولان نظام میتونن با عراق رایزنی کنند.
۲۴ آبان ۹۴ ، ۱۴:۰۶ ابوالقاسم صالحی
با سلام 

آیا در مرز خروجی مهران عوارض خروج از کشور دریافت میشود یا باید قبلا به بانک مراجعه کنیم؟ خواهشمندم راهنمایی بفرمایید. 
لطفا با این خبر زایران رو سردرگم نکنید
محاله که اینطور باشه
مگر نه اینکه اربعین یعنی چهل روز بعد عاشورا و مگر نه اینکه عاشورا امسال در ایران و عراق در یک روز بود
پس شما چهل روز از عاشورا بشمرین اون روز میشه اربعین حالا میخواد 19 صفر باشه یا 20 صفر
لطفا سریعا این خبر رو اصلاح کنین
پاسخ:
سلام علیکم
دوست عزیز از دفاتر مراجع بپرسید ملاک اربعین 20 صفر هست و در سالهای گذشته هم این اتفاق افتاده است
مطالب عالی است.................................................................لطفا درباره ی خروج و ورود از مرز گروهی را توضیح دهید
اقا اگر هم جمعه 30 ماه محرم باشد 40 روز بعد عاشورا میشه 4شنبه 19 صفر اربعین 
اربعین میشه 40 روز پس روزش همون 4شنبست
پاسخ:
سلام علیکم
دوست عزیز از دفاتر مراجع بپرسید ملاک اربعین 20 صفر هست و در سالهای گذشته هم این اتفاق افتاده است
سلام
اینکه گفتن حتما تو گرو های 5 تا 10 نفر باید تجمیع بشیم یک ظلم بسار بزرگ به زائران امام حسین است
پاسخ:
سلام
با توجه به ازداحام زائران واقعا امکان صدور ویزا برای تک تک زائران فراهم نیست
چقدر دردناکه که چند سال پشت هم برا اربعین دعوتت کنن و بتونی بری کربلا و امسال به خاطر نداشتن پول نتونی بری...
دارم جون میدم.....
حسین جانم....حسین جانم....خودت یه کاری بکن......
پاسخ:
سلام علیکم
به حضرت زینب(س) متوسل شوید مشکل مالیتان ان شاالله حل خواهد شد
۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۸:۰۴ گروه طراحی کافه اپ
عرض سلام و خسته نباشید
دوستان ما در گروه طراحی کافه اپ، اپلیکیشن رایگانی با نام «همراه اربعین» برای زائران اربعین تهیه کردند که میتونید در صورت تمایل، این اپ رو توی سایتتون معرفی کنید.
توضیحات اپ موجود در کافه بازار:
«همراه اربعین»

برنامه ای ضروری برای تمامی کسانی که تصمیم به شرکت در اجتماع میلیونی زوار اربعین را دارند. 
این برنامه با هدف ارائه اطلاعات دقیق و جامع راجع به سفر اربعین، و کمک به برنامه ریزی بهتر زائرین طراحی شده است. برای آشنایی کامل با بخش های برنامه، حتما توضیحات را تا انتها مطالعه کنید:


۱. اطلاعات عمومی سفر: در این بخش مطالبی راجع به اطلاعات مسیر، برنامه پیشنهادی جهت زمان بندی پیاده روی، نکاتی راجع به پیاده روی و شیوه صحیح انجام پیاده روی جمع آوری شده است.
۲. پیش نیازهای سفر: در این بخش مواردی که باید قبل از سفر پیگیری شود و همچنین وسایلی که باید همراه داشته باشید، جمع آوری شده و برای هر کدام از وسایل، با استفاده از نظر متخصصان و افراد با تجربه، توضیحاتی ارائه شده است.
۳. چک لیست سفر: این بخش با هدف برنامه ریزی بهتر زائرین عزیز اضافه شده که در آن، موارد بخش قبل به صورت چک لیستِ قابل تیک زدن، ارائه شده است.
۴. ادعیه و زیارات: در این بخش دعا و زیارت های مورد نیاز در این سفر مانند: مانند زیارت اربعین و زیارات امیر المومنین علیه السلام، امین الله، وارث، زیارت حضرت عباس علیه السلام، جامعه کبیره و عاشورا و دعاهای کمیل، توسل و عهد ارائه شده است. لازم به ذکر است که تمامی ادعیه و زیارات قابلیت «فعالسازی و غیر فعالسازی نمایش ترجمه» را دارند.
۵. احادیث اربعین: در این بخش احادیثی پیرامون زیارت سیدالشهداء علیه السلام و فضیلت زیارت پیاده جمع آوری شده است.
۶. آموزش عربی: یکی از کاربردی ترین بخش های برنامه است که با هدف آشناسازی با لهجه عراقی، کلمات پرکاربرد و نمونه مکالمات عربی تهیه و تنظیم شده است.
۷. احکام مورد نیاز سفر: احکامی راجع به طهارت و نماز شکسته و جماعت و قضا و همچنین احکام مسجد و زیارت نیابتی در این بخش جمع آوری شده است. 
۸. آداب سفر و زیارت: در این بخش مطالبی راجع به آداب قبل از سفر، هنگام سفر، بعد از سفر  و زیارت سیدالشهدا علیه السلام و سایر ائمه علیهم السلام ارائه شده است. 
۹. کمک های اولیه: راهنمایی ها و آموزش هایی جهت برخورد با حوادث احتمالی در طول سفر مانند سوختگی، شکستگی، زخم، مسمومیت، احیا و... در این بخش جمع آوری شده است.
۱۰. آشنایی با کشور عراق: در این بخش مطالبی راجع به وضعیت زندگی مردم عراق از جهات فرهنگی، مذهبی، بهداشتی، امنیتی، رفاهی و اقتصاد و معیشت و همچنین اطلاعاتی راجع به دو شهر کربلا و نجف ارائه شده است.
۱۱. اشعار اربعین: در این بخش بیش از ۹۰ قطعه شعر، از شاعرین اهلبیت علیهم السلام گلچین و ارائه شده است.
۱۲. پیامک اربعین: تعدادی پیامک با موضاعات اربعین و امام حسین علیه السلام در این بخش جمع آوری شده است.
۱۳. امام حسین علیه السلام از دیدگاه دیگران: در این بخش نظرات متفکرین دنیا، پیرامون شخصیت و قیام امام حسین علیه السلام جمع اوری شده است.
تمامی مطالب برنامه، قابلیت کپی و اشتراک گذاری دارد و همچنین در قسمت تنظیمات، میتوانید سایز و نوع فونت نمایش متن و عنوان ها را به سلیقه خود، تغییر دهید. این برنامه را به تمامی دوستان و آشنایانی که قصد شرکت در زیارت اربعین را دارند، معرفی کنید. و در صورت تمایل، ما را با پنج ستاره و نظرات ارزشمندتان حمایت کنید.

لینک برنامه از کافه بازار:

https://cafebazaar.ir/app/com.cafe_app.arbaeen/?l=fa


باسلام ...
من پاسپورت دارم ولی دوره تحصیلم تموم شده و خدمت سربازی هم افتاده سال بعد. حال یهترین زمان برای سفره اربعین می باشد، بنده باید چکار کنم، این چه قوانینی است که برای زیارت قرار می دهید ، فکر کنم اگه حرم امام حسین (ع)  ایران بود  هیچکس نمیتونست بیاد زیارت .  اینجا فقط پول پول پول    . خدا ازشون نگذره ...
خودمونیم
انصافا امسال با این برنامه ریزی گند زدن
وقتی هم در ایران و هم در عراق عاشورا یک روز بوده پس اربعین هم که چهل روز پس از عاشورا هست یکسان هست و چهارشنبه 11 آذر می باشد
لطفا دقت کنید
پاسخ:
سلام علیکم
محرم در ایران 29 روزه هست و در عراق 30 روزه پس اربعین با عراق با ایران تفاوت دارد
با سلام . من از رو سایت دیدم . البته حرف شما درست است . تو قسمت رادیو و قسمت دیگر اختلاف هستش . البته من از دفتر مرجع تقلیدم پرسیدم گفتن که اشکالی نداره.و ما میتونیم به تقویم خودمون روز اربعیین بگیریم .گفتن هیچگونه اشکالی نداره .و زائران ناراحت نباشند.
اربعین یعنی 40 روز پس از شهادت اباعبدالله(ع)، نه بیستم صفر!

اگر روز عاشورا تفاوت داشت و عراق جلوتر یا عقب تر می بود حرف شما صحیح بود, ولی وقتی عاشورا در ایران و عراق همزمان بود پس قطعا اربعین هم همزمان خواهد بود.

اگر من اشتباه میکنم اساتید اصلاح کنند.
پاسخ:
سلام علیکم
دوست عزیز از دفاتر مراجع بپرسید ملاک اربعین 20 صفر هست و در سالهای گذشته هم این اتفاق افتاده است
سلام ،زئران عزیز افغانستانی ساکن قم که داری کارت آمایش هستن از فردا ثابت نام میکنند (درمرکز دفتر کفالت یا همون اوردگاه  )خواستم آین خبر را خدمت شما و زئران محترم افغانستانی بدم یاحسین 
آیا روا هست که برای این زیارت که اینقدر بهش سفارش شده بحث مادی ویزا رو مطرح کنن. به خدا خیلی از عاشقان اباعبدالله از قشر فقیر و کم درآمدن براشون یه کاری بکنید تا امام حسین گره گشای مشکلاتتون بشه. پول دارها مکه میرن ما که نداریم فقط به عشق کربلاست که این سختی ها رو به جون میخریم. من دانشجو هستم نه ماشین دارم نه شغل درست و حسابی . اما اسم کربلا و اربعین که گفته میشه نمیتونم بی تفاوت باشم و به این بهشت زمینی فکر نکنم. ویزا رو بخاطر ابالفضل لغو کنید.
با سلام -به سایت حرم امام حسین مراجعه کنید . نوشته جمعه اول صفر http://www.imamhussain-fm.com/
یعنی روز 20 صفر میشه چهارشنبه 11آذر94
پاسخ:
سلام
در عراق ملاک نظر آیت الله سیستانی می باشد که دفتر ایشان امروز را 30 محرم اعلام کردند
سایت حرم امام حسین این سایت می باشد. که امروز را 30 محرم زده است

متاسفانه امسال مسئولین با برنامه ریزی اشتباه مردم رو سردرگم کردن.خیلیا نمیدونن باید چیکار کنن.
سلام
دوستان و مسولین فکری به حال ما مهاجرین افغانستانی هم بکنید به ما نه پاسپورت میدهند نه میزارن با همین کارت آمایش و پرداخت پول ویزا به کربلا بریم آقا ما  هم خیلی دلمون میخواد با پاسپورت بریم ولی وقتی پاسپورت نمیدن باید چه کار کنیم ۰در آخر دوستان به نظرتون امسال هم مرز باز میشود یا خیر ؟؟؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی